Nagellak effect

Toen ik in het schap van Essence de Nail art twins glitter topper zag liggen in kleur 03 Clyde was ik helemaal verkocht. Normaal gesproken houd ik niet zo van glitters, omdat ze meestal niet opvallend genoeg zijn of uit kleine glittertjes bevatten. Deze nagellak bestaat uit een blanke lak waar kleine turquaas blauwe glittertjes in zitten vermengd met zilveren glitterstukjes. De glitterstukjes zijn een stuk groter en opvallender dan de meestje glitterlakken.


Ik had die dag al een van de nieuwe Catrice nagellakjes op om te testen, namelijk de "Hip Queens, wear blue jeans" (een geweldige  kleur die vanaf deze week in de winkels ligt samen met de rest van het nieuwe assortiment zoals jullie deze op mijn blog hebben kunnen vinden) en ik besloot om de glitterlak daarover heen te lakken. En wat een grappig effect! Kijk hieronder naar de foto die ik genomen heb.


Ik heb het zo gelakt dat aan één kant heel veel glitters zitten en aan der andere kant weinig, maar je moet gewoon doen wat je er zelf leuk uit vindt zien. De manier waarop ik het gedaan heb beviel me wel. Heb het hier alleen vrij dik erop gedaan waardoor het ook langzaam droogde (logisch!).

Als basecoat en topcoat heb ik de Start to Finish Base & Topcoat van O.P.I. gebruikt, lekker handig voor onderweg, door een goede ondergrond en topcoat blijft een goedkope lak namelijk wat langer goed zonder te chippen of iets dergelijks.


Het lijkt alsof er sneeuwvlokjes op mijn nagels zijn neergedaald vind ik. Nu ik het ondertussen over heb moeten lakken heb ik ervoor gekozen alleen mijn ringvinger met glitters te lakken en de rest dus gewoon blauw te laten. Ook dit geeft een erg leuk effect!

Bij het eraf halen van de lak moet je wel enig geduldig zijn, een wattenschijfje goed doordrenken met nagellakremover en dan eerst 5 seconden op de nagellak gedrukt houden en dan pas beginnen met wrijven werkt het beste. De glitters vinden het namelijk zo fijn op je nagel dat ze zich niet zomaar loslaten!

Veel plezier met het creatief lakken van jullie nagels, leuke ideeën zijn natuurlijk altijd welkom!

Geschreven door: Steffie

7 opmerkingen:

  1. leuke lak, maar ik heb er zo'n hekel aan om glitters eraf te moeten pulken haha! daarom zou ik deze nooit kopen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Tamarah
    Je watje goed doordrenken met remover en dan een paar seconden op je nagel houden scheelt al een veel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie combinatie! Twijfelde gisteren om die blauwe glitterlak te kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee die blauwe glitter van Essence heb ik ook! Supertof lakje voor feestjes, alleen een hel om het er weer af te halen... xD

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...