Atomic Kitten

Onlangs hoorde ik weer een oud, bekend nummer voorbij komen. Even kon ik me niet meer herinneren van wie het nummer ook alweer was, maar na een tijdje begon er toch iets te rinkelen. Het nummer was van de groep Atomic Kitten. 


Atomic kitten werd 1998 opgericht. De Britse meidengroep bestond voormalig uit Liz McClarnon, Kerry Katona en Heidi Range (die jullie waarschijnlijk allemaal wel kennen van The Sugababes). Toen heidi in 1999 de band verliet, werd zij vervangen door Natasha Hamilton.

De band had in 1999 hun eerste hit met het nummer ‘Right now‘. Maar hun eerste nummer 1 hit kregen ze pas met het nummer ‘Whole again


Daarna scoorden ze nog vele andere nummer 1 hits.
Helaas kwam er in 2004 een einde aan de band. Natasha wilde meer tijd rondbrengen met haar gezin en besloot daarom het voorlopig rustig aan te doen. Er is destijds ook nooit meer naar een vervangster gezocht en kwam hiermee een einde aan Atomic Kitten. Er bleek in 2008 een reünie te komen, maar ook dit is er nooit meer van gekomen.  Helaas, want stiekem had ik het toch wel weer leuk gevonden als ze weer gingen touren. Het is tenslotte toch wel een beetje jeugdsentiment…

Hier nog een paar heerlijke oldskool nummers:

-          Last goodbye
-          It’s OK
-          If you come to me

Geschreven door: Marcella

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...