Goede voornemens

Ondanks dat het pas begin november is heb ik alweer wat goede voornemens voor het nieuwe jaar. Nou kan ik niet beloven of ik me er ook echt aan ga houden, want ik heb wel eens last van ‘ik wil van alles, maar maak niets af.’ Zo ben ik eens begonnen met het schrijven van een boek, dat ik nooit heb afgemaakt, een businessplan geschreven, voor een bedrijf dat ik nooit ben begonnen, ik heb één maand een webshop gehad, drie maanden een fashionblog, twee maanden lang heb ik gedanst en ik ben ooit begonnen met een Havo, zelfstudie, waarvan ik achteraf niet eens begrijp, waarom ik ooit dacht een Havo opleiding te moeten gaan volgen.


En eigenlijk kan ik nog wel even doorgaan, ik heb een tijdje gerookt - lees: pakje sigaretten kopen en twee weken later erachter komen, dat het pakje nog in mijn tas zat en dit dan 2 jaar volhouden haha.- Ook vergeet ik vaak dat ik aan een dieet doe en word ik wakker met een Bic Mac in mijn mond.

Ja, zoals je leest, ik ben er van. Ik heb goede ideeën en voornemens, maar ik moet geboeid blijven! Ik verlies snel mijn interesse en heb altijd betere ideeën, waardoor andere plannen en projecten worden afgelast of nooit worden gestart. Een bezig vrouwtje ben ik dus wel, maar nu moet ik nog datgene vinden, wat mij blijft boeien.

Dus een nieuw jaar, nieuwe kansen. Ja, ook dit is zo een mooie smoes haha, want waarom uitstellen tot 2011 en niet alvast beginnen in 2010…?

Mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar zijn:
  • Mijn agenda 2011 ook echt gaan gebruiken. Ik koop heel braaf elk jaar een agenda, vul mijn informatie in en de verjaardagen. En vervolgens vind ik hem een jaar later ergens terug!
  • Weer beginnen met dansen samen met mijn beste vriendin. En dit keer mijn ‘strippenkaart’ vol krijgen. Ik ben namelijk niet verder gekomen dan 1 volle kaart en 1 kaart met 2 van de 10 stempels. Waardoor ik dus al €50 heb weggegooid.
  • Mijn studie in januari 2011 met een diploma beëindigen. En niet zoals mijn vorige opleiding, na één jaar en 2 gezakte, zonder te leren ( cijfer: 5 ) examens, toch besluiten dat het niet is wat ik ervan verwachtte.

Er zullen waarschijnlijk nog vele goede voornemens volgen. Maar ik ga nu eerst genieten van mijn verjaardag (november), Sinterklaas, kerst en oud&nieuw. Want ik loop veels te ver vooruit!

Geschreven door: onze anonieme columnist

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...