Klassieke must-haves


Nadat ik vorige week een artikel schreef over de 5 Piece French wardrobe waarin een basisgarderobe centraal staat, wordt dit artikel gewijd aan de 10 meest klassieke must-haves die eigenlijk in geen enkele kledingkast zouden mogen ontbreken.
10 Flatjes
Parijs zweer erbij en met reden. Flatjes zijn zowel simpel, tijdloos en chic. Maat  geloof me, net als enorm hoge hakken vraagt ook dit type schoenen voor sommige mensen om oefening. Als je niet – net als ik – eruit wil zien als een lomperik dan.

9 Het perfecte witte t-shirt
Getailleerd of los, lage hals of hoge hals, V-hals of ronde hals en dan nog allerlei materialen… Er zijn wel honderden varianten te verzinnen van één simpel wit t-shirt. Je hebt er in ieder geval minstens één nodig voor de dagen waarop je geen zin hebt om je op en top perfect te kleden, maar er wel zo uit wil zien.

8 Jeans
Tenzij je nog nooit van je leven een jeans hebt gedragen en dat ook niet van plan ben (wat ik me niet kan voorstellen), heb je er één nodig die perfect zit. Of dat echt bestaat weet ik eerlijk gezegd ook niet, maar de zoektocht gaat gewoon door.

7 Een sexy bikini
Ja, het is november, maar de bikini mag niet in dit lijstje ontbreken. Vind het meest flatteuze exemplaar en je voelt je heel wat zelfverzekerder als je toch eigenlijk halfnaakt op het strand flaneert.

6 BH’s
Eens in de zoveel tijd lezen we weer eens in een tijdschrift dat zo’n 90% van alle vrouwen de verkeerde BH draagt. Best zonde eigenlijk, want dan zit je kleding ook minder goed. 

5 De jas
Laten we het algemeen houden en kies de jas die bij jou past. Dat hoeft toch niet per sé een trenchcoat te zijn als je daar niet van houdt?

4 Handtas
Voor de dames met aardig wat geld: een designertas. Voor de rest van ons: eentje die daarvoor door zou kunnen gaan.

3 Een panty
En dan uiteraard eentje van Wolford kwaliteit en niet één van de HEMA die eigenlijk wel prima zit, maar zo kapot is. Oh, en liefst twee exemplaren: huidskleur en zwart.

2 Stunning heels
Need I say more? Ieder meisje heeft ze nodig, want ieder meisje heeft weleens een date of een feestje.

1 De LBD
Met stipt op nummer één, hoe kan het ook anders, de Little Black Dress. Een begrip dankzij Coco Chanel herself. Het is nog een hele opgave om er één te vinden die bij je past, maar gelukkig is er 365 dagen per jaar meer dan genoeg keus in zwarte jurkjes.

Geschreven door: Anne v.U.

4 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk geschreven :-)
    De designertas skip ik, omdat ik die tassen meestal erg saai vind. Ik zou me hiervoor moeten schamen maar toch, eerlijkheid is het belangrijkst :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het meeste heb ik wel, maar sommige dingen moet ik eigenlijk nog steeds hebben. Ik denk trouwens ook dat je een simpele zwarte blazer in je kledingkast moet hebben. Past bijna overal bij en kan voor overdag maar ook voor een feestje met een leuk jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. huidskleur panty? musthave?
    dat is oma achtig

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...