Truien en vesten winter 2010 2011

 Het wordt weer kouder en kouder, dan is er niets fijner om een aantal lekkere warme truien of vesten te hebben. Omdat ik hier ook helemaal fan van ben, vertel ik jullie de trends van de truien en vesten deze winter.








Knitwear is in, nog steeds, want afgelopen seizoenen zag je dit ook al veel voorkomen. Een oude bekende hiervan is de trui-jurk: een trui die tot halverwege het dijbeen of richting de knie komt, en vaak met een grote, wijde col. Lang, heerlijk warm en comfortabel!
 
Maar wat deze winter erg opvallend is dat je steeds meer korte truien ziet. En dan bedoel ik truien die tot net iets over of net iets boven de navel komen. Het eerste waar ik aan dacht was de naveltruitjes van vroeger (verschrikkelijk vond ik ze). Schrik niet, want dit is deze winter juist super stylisch: het maakt je look juist stoer en een tikkeltje apart. Het zijn vaak dikke, zware gebreide kabeltruien.

Ook de vesten blijven deze winter onmisbaar. Kort en lang, grof gebreid of juist lekker zacht van kasjmier.

Rendieren, herten en ijskristallen zie je vaak als de print van een lekker warme trui. Dolce & Gabbana hebben deze geïntroduceerd, en zijn hoogstwaarschijnlijk geïnspireerd door de o-zo-koude Noordpool. Ook zie je veel etnische patronen. Dit zijn vaak veel verschillende kleuren bij elkaar die samen een leuke maar drukke print vormen. Zwart, grijs en bruintinten zijn de kleuren voor deze winter.

Geschreven door: Floor

1 opmerking:

  1. Knitwear vind ik soms heel erg mooi en fijn in de winter, maar soms niet. Al helemaal niet als het heel erg kriebelt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...