make-up voor de feestdagen

Tijdens de feestdagen zullen vele meiden zich helemaal gaan optutten, mooie kleding aan, haren in de krulspelden en mooie make-up. Voor mij horen hier ook nepnagels en nepwimpers bij. Normaal gesproken zijn nepnagels en nepwimpers een beetje overdone, maar tijdens de feestdagen mag het allemaal wel een beetje meer zijn. 

Afgelopen week tijdens mijn wekelijkse bezoekje aan de Kruidvat zag ik een soort van grabbelrek staan waar allemaal producten in lagen voor maar een euro of twee/drie. Daaruit heb ik twee setjes nepnagels gehaald en een setje nepwimpers. Ik heb nog nooit eerder nepwimpers gebruikt, dus ik ben erg benieuwd naar het effect, voor het gemak heb ik voorgelijmde nepwimpers gepakt, dus ik ben benieuwd of ze wel goed blijven zitten en dergelijke, niet dat de wimpers halverwege de avond mijn wangen al bereikt hebben of iets dergelijks.




Aangezien nepnagels altijd wat oefening nodig hebben en het best wel een prutwerkje is om ze goed en wel op je nagels te krijgen en om ze dan ook langere tijd te laten zitten in plaats dat ze na 1 dag al een voor een aan het loslaten zijn. Ik ga uiteindelijk met een mooie kleur nagellak over de nepnagels heen, zodat niemand meer kan zien dat je nepnagels draagt. 


Hieronder mijn persoonlijke tips voor een feestelijke look.

Voor een dagelijks look laat je de glitter make-up staan, maar voor een feestelijke look voor kerstmis of oud&nieuw mag je de glitter make-up gerust weer uit kast pakken! Wat je allemaal met glitter kunt doen?
- Over je decoloté en schouders verdelen mochten deze bloot zijn
- Een heftige ooglook mee maken door het te verdelen rondom je oog, of om er een subtiel eyeliner lijntje mee te zetten
- Je kunt tevens je net gelakte nagels in een potje glitters steken, zodat ze aan je nagels blijven plakken

Ik heb laatst een glitter eyeliner gekocht, deze ga ik tijdens de feestdagen gebruiken voor een mooie ooglook.

Normaal gesproken heb ik ook vrij opvallende make-up op, met name de ooglook zijn bij mij niet onopvallend. Maar tijdens de feestdagen wil ik toch iets anders doen dan ik normaal al zou doen. Ik ga met mijn nieuwe Sleek Storm palette een mooie heavy ooglook maken met de kleuren donkergroen, donkerrood en goud. Het mooie van deze kleuren oogschaduw uit het palette is dat er al glitters in verwerkt zitten en de kleuren zijn erg gepigmenteerd. Dus een heavy ooglook is al snel bereikt met dit palette. 


Voor meiden die een heavy ooglook  liever laten liggen, is het uiteraard ook mogelijk om voor een heavy mond te gaan. Rode lippenstift is deze winter nog nooit zo populair geweest als tevoren, dus zeker het is zeker een aanrader om voor een mooie rode kleur te gaan die bij jou past. Let wel op dat je een longlasting lippenlook maakt, dus beginnen met lippenpotlood, invullen met lippenstift, afbijten op een tissue, lippen afpoederen en dan nogmaals de lippenstift aanbrengen. Zo ben je verzekerd van een longlasting lippenlook die de hele avond blijft zitten. Hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken.

Wat voor make-up look gaan jullie maken tijdens de feestdagen? 

Geschreven door: Steffie

p.s. De foto's die ik heb gebruikt bij dit artikel, zijn niet mijn eigen foto's.



3 opmerkingen:

  1. Ik ga een paarse ooglook maken met een lichte blush en enkel een lippenbalsem. Ik kies voor paars omdat mijn outfit ook paars is :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...