Oberhausen

Vorige week schreef ik al over de kerstmarkten, die inmiddels zijn begonnen. En nadat ik alle informatie had bekeken over de kerstmarkten, begon het kerstgevoel al een beetje te kriebelen en ben ik deze week samen met mijn vriend naar Oberhausen gereden


De kerstmarkt bevindt zich naast een enorm winkelcentrum. En we hebben de kerstmarkt dan ook gecombineerd met een dagje shoppen! Klinkt goed toch?


Naast alle ‘bekende’ winkels, zoals de; H&M, Zara, Mango en New Yorker, waren er ook nog een aantal speciale winkels. Zo hebben ze er een H&M lingerie winkel, een make-up winkeltje genaamd: KIKO, waar ik echt mijn ogen uitkeek. Er hangen kleine mandjes bij de ingang en met je mandje kan je lekker shoppen naar make-up. De prijzen zijn ook helemaal zo hoog nog niet, dus dit is zeker een aanrader!




Ook was er een speciale Apple ‘probeer alles uit’ store. Hier waren alle soorten Apple laptops, Ipad’s, Ipod’s en notebook’s uit te proberen! Ik ben zelf helemaal gek van de Ipad en dat is nu dus alleen nog maar erger geworden. Ben speciaal voor de Ipad aan het sparen en denk dat ik hem rond kerst wel in huis kan halen. Ik kan echt niet wachten!



En zoals je op de foto kan zien, heb ik De Poederdoos ook even gepromoot! 

Naast alle winkels heb je er de grootste Food-Court van heel Europa. Het is een enorm plein met in het midden allemaal tafels en stoelen en daarom heen, bevinden zich allemaal verschillende eettentjes. Je kunt er bijvoorbeeld kiezen uit: Subway, Hollandse Friet, Taco’s, Vis, Mc Donald, Salade bar, Döner en nog véél meer!



Maar waar het uiteindelijk allemaal omdraait: De Kerstmarkt. Het is er vooral leuk als het een beetje donker is en alle lichtjes aangaan. Je hebt er alle mogelijkheden tot het drinken van Glühwein, het kopen van handgemaakte kerstballen en het eten van al het vette Duitse eten!







( hier was ik aan het genieten van een hete cappuccino – hazelnoot van Starbucks! )

Mijn kersttip voor jullie: een dagje Oberhausen!

Geschreven door: Mar

5 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een prachtige fotos zeg!
    Ik krijg helemaal zin in de kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's, de Kerstmarkt was zo te zien erg gezellig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tijd dat vriendlief en ik Oberhausen met een bezoek vereren!

    Overigens was ik bij de Kiko in Barcelona, maar daar was foto's maken strict verboden helaas.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...