Review: Bourjois Smokey Eye palette

Productnaam:
Smokey eye palette in kleur 06: Violet Romantic van Bourjois.

Prijs:
De prijs ligt rond de € 12,00

Wat is het?
Deze review gaat over een oogschaduwpalletje met drie verschillende paarstinten. Het paletje is bedoeld om er een smokey eye mee te maken.

Wat belooft het?
Een smokey eye effect, welke makkelijk te blenden is en 8 uur op zijn plaats blijft zitten.

Wat observeer ik? (geur, look)
De oogschaduw zit in een handig meeneemdoosje met applicator. Ik vind het doosje er minder mooi uit zien als dat ik gewend ben van Bourjois, maar ach, de prijs is voor Bourjois doen niet erg duur in tegenstelling tot de mono oogschaduws die tevens rond de 12 euro kosten. De oogschaduw bevat mooie glittertjes en glanst daardoor een beetje op het ooglid.

Hoe is het product in gebruik?
De pigmentatie zonder oogschaduwbasis valt naar mijn mening tegen. Daardoor brengt de oogschaduw zich niet erg gemakkelijk aan, blenden gaat ook vrij lastig naar mijn mening en een smokey effect is voor mij ver te zoeken. Indien je een smokey effect wilt zul je de donkerste kleur dik moeten aanbrengen.

Doet het product wat het beloofd?
Niet helemaal, ik vind de textuur niet makkelijk te blenden en uiteindelijk loopt ook deze oogschaduw in de crease indien je geen oogschaduwbasis van te voren op je oogleden aanbrengt.
Swatches & Resultaat:

Pluspunten
Drie kleuren oogschaduw voor de prijs van 1 mono
Het applicator is van iets betere kwaliteit dan meeste applicators
Handig doosje
Mooie kleuren
 
Minpunten
De pigmentatie is minimaal aanwezig
Voor 12 euro zijn er betere oogschaduwdoostrio's te koop


Kopen als:
Je van paars houd en glittertjes belangrijker zijn voor je dan de pigmentatie.

Niet kopen als:
Je 12 euro aan de dure kant voor voor een oogschaduwtrio, deze trio brengt zijn geld dan namelijk niet op naar mijn mening.

Zou ik het product opnieuw kopen?
Nee, ik zal het niet nogmaals kopen. Ik heb deze tijdens een aanbieding gekocht, 50% korting geloof ik, dan valt de prijs mee maar de prijs kwaliteit verhouding vindt ik niet erg goed.

Hebben jullie ervaring met de Smokey Eye Palettjes?

Geschreven door: Steffie

11 opmerkingen:

  1. Ik heb een tijdje geleden Color Appeal Trio Green Eyes van L'Oreal gekocht.
    Ik vind dit wel een leuk triootje om een neutrale smoky eye mee te maken.

    Zijn er nog andere kleuren van dit smokey eye paletje van Bourjois?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Jokentje
    Ze hebben ze ook nog in twee verschillende bruin, groen en zwart/grijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hm nee, hier zou ik ook geen 12 euro voor geven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb trouwens de Sleek Pallette binnen, waarschijnlijk een review daarover volgende week. Die is echt veel beter gepigmenteerd, meer kleuren en ongeveer 7-8 euro! Dus houdt de site in de gaten voor een review!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er mooi uit, mooie look heb je ermee gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm, ik vind de pigmentatie heel erg tegevallen voor die prijs ;(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @All
    Ik wil wel even melden dat ik de gezichtspoeder van Bourjois wel erg fijn vind, misschien komt daar ook een review van.
    Na de slechte ervaring met dit smokey eye palette ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de mono oogschaduws van Bourjois.
    I'll keep you posted!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...