Review: Oral-B elektrische tandenborstel

Toen ik terug bijna twee weken geleden terug kwam van vakantie, had mijn vriend een elektrische tandenborstel gekocht. Tevens met extra opzetstukje voor mij. Ik zelf heb nog altijd met een handtandenborstel gepoetst en daar had ik nooit over getwijfeld, tot ik het genot van een elektrische tandenborstel zelf mocht ervaren. De volgende dag heb ik mijn vriend naar de winkel gesleept om voor mijzelf ook zo'n elektrische tandenborstel te kopen (aangezien mijn vriend en ik apart wonen). 
 
Bij de Media Markt heb ik de Oral-B elektrische tandenborstel type 1000 gekocht, deze kostte € 60,- maar er zat een bon bij dat je via Oral-B € 20,- kunt terugkrijgen als een soort promotie actie. Dus dan is het goed betaalbaar vind ik.
 
 
Deze tandenborstel bevat een accu waarmee je ongeveer een week lang, twee keer per dag, mee kunt poetsen. Als de accu volledig opgeladen moet worden duurt dit ongeveer 17 uur. Ik zelf heb de stekker uit het stopcontact getrokken en ik laad de accu wel bij als het (bijna) leeg is, maar constant in het stopcontact laten zitten zou volgens de beschrijving ook weinig kwaad kunnen. De accu gaat bij mij langer dan een week lang, tweemaal daags poetsen. 
Deze tandenborstel heeft geen extra functie voor gevoelige tanden/tandvlees, de type 2000 heeft dat wel, maar dat was mij geen € 20,- meer waard. Ik heb wel lichtelijk gevoelige tanden, maar ik kan gewoon met deze functie poetsen zonder ergens last van te hebben.
 
 
 
Als je te hard poetst begint er een rood indicatie lampje te schijnen als waarschuwing, dit is erg fijn want soms heb je niet eens door dat je een beetje duwt (vooral als je een handtandenborstel gewend bent). Je hoeft een elektrische tandenborstel eigenlijk alleen maar langs je tanden te laten glijden, zodat de borstels hun werk kunnen doen. Ook hoef je de minuten niet af te tellen, elke halve minuut geeft de tandenborstel een soort tussenpoos en na twee minuten geeft de tandenborstel door middel van een reeks aan tussenpozen aan dat je klaar bent met poetsen. En nog een voordeel, ik hoef minder tandpasta te gebruiken bij het poetsen van mijn tanden met deze elektrische tandenborstel.
 
Ik merk ook echt verschil qua hoe schoon mijn tanden zijn na het poetsen. Normaal gesproken deed ik nog vaker flossen, maar nu ik elektrisch poets is dat niet nodig want de borstel komt ook goed tussen de spleten.
 
Zoals jullie kunnen lezen ben ik helemaal fan van mijn Oral-B elektrische tandenborstel. Zeker de moeite om eens een elektrische tandenborstel te proberen! Ook bij een elektrische tandenborstel moeten regelmatig de borstels vervangen worden, om de drie maanden moet je een nieuw opzetstuk gebruiken en deze kosten tegen de vijf euro per stuk.

Wat is jullie ervaring met elektrisch poetsen?

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...