Beauty review: Clinique mascara en eye shadow

Productnaam:
Clinique high impact curling mascara en colour surge eye shadow duo (kleur 402; like mink)

Prijs:
De producten van Clinique zijn te koop bij parfumeries, de mascara kost € 20,00 en het oogschaduw duo kost  € 18,95.

Wat is het?
Deze review gaat over een zwarte mascara en een oogschaduwduo welke een beige en een bruine kleur oogschaduw bevat. 

Wat belooft het?
De high impact curling mascara belooft lange en volle wimpers, welke makkelijk te verwijderen is met warm water. De colour surge oogschaduw duo belooft een intense kleur die lang blijft zitten en de kleuren zijn makkelijk te blenden met elkaar.

Wat observeer ik? (geur, look)
De mascara komt in een typisch Clinique doosje, wat naar mijn mening al enige luxe uitstraalt. Eenmaal uit het doosje ziet het oog een zilverkleurige dop en een grijze verpakking. Persoonlijk vind ik de verpakking een beetje saai met dat grijs, maar de zilveren dop zorgt ervoor dat mijn ogen evengoed aan de kost komen. De mascara heeft geen overdreven geur, en het mascarakwastje bevat een ronde vorm. De vorm van het kwastje vind ik een voordeel, aangezien ik mascara makkelijker aan vind brengen met een ronde kwast.

Tevens de oogschaduw wordt geleverd in een Clinique doosje. Uit het doosje komt een prachtige verpakking, namelijk een oogschaduwdoosje met een doorschijnende onderkant en een zilveren bovenkant (een soort van spiegel). In het doosje bevinden zich de twee kleuren, een bruine oogschaduw met kleine shimmers en een lichtbeige oogschaduw die twee keer meer oogschaduw bevat dan de bruine oogschaduw tevens met kleine shimmers. In het doosje bevinden zich tevens een spiegeltje en oogschaduw applicator met aan de andere kant een kwastje. De kleuren lijken mij perfekt voor allerdaagse looks. 

Hoe is het product in gebruik?
De mascara is makkelijk aan te brengen, doormiddel van de ronde vorm van het borsteltje is uitschieten of knoeien bijna onmogelijk. Mijn wimpers zagen er langer uit, de haartjes plakten niet aan elkaar, geen klonters en een mooie zwarte kleur. 

De oogschaduw vond ik de eerste keer wel even wennen, aangezien de bruine kleur vrij intens was had ik een vrij donkere ooglook gemaakt terwijl dit niet de bedoeling was. De oogschaduw is dus erg goed gepigmenteerd. Maar de tweede keer had ik daar geen problemen mee en bracht ik de oogschaduw zonder moeite aan. Met mijn oogschaduwbasis bleef de oogschaduw de hele dag goed op zijn plaats zonder in de lijntjes te kruipen. 

Doet het product wat het beloofd?
De mascara doet wat het belooft inderdaad, maar het er afhalen was een probleem bij mij. Onder de douche stroomde het over mijn wangen en ging het er goed vanaf, maar met alleen een oogreiniger kom je er niet. Mijn advies dus om echt warm water te gebruiken bij het afhalen.
De oogschaduw doet wat het belooft! Het heeft een intense kleur, blijft lang zitten en de kleuren zijn makkelijk te blenden!

Swatches of resultaat

Deze ooglook is gemaakt met de mascara en oogschaduw van Clinique. De kleuren zijn in het echt alleen iets intenser als op de foto zichtbaar is.

Bovenste swatch is zonder oogschaduwbasis en onderste swatch is met oogschaduwbasis. (Hema oogschaduwbasis)


Pluspunten
Mascara:
Wimpers lijken langer
Wimpers plakken niet aan elkaar
Getest op allergiën

Oogschaduw:
Hoge pigmentatie
Blijft lang zitten met een basis
Er een klein kwastje bij het doosje
Er zit een spiegeltje in het doosje
Mooie verpakking
Goede prijs-kwaliteit verhouding
Getest op allergiën
 
Minpunten
Mascara:
Vrij duur voor een product wat maar drie maanden te gebruiken is
Moeilijk te verwijderen
 
Oogschaduw:
Ik heb geen nadelen ondervonden voor dit product

Kopen als:
De mascara kopen als je altijd voor de iets duurdere mascara’s gaat en opzoek bent naar een verlengende mascara.

De oogschaduw kopen als je op zoek bent naar een goed gepigmenteerde oogschaduw in twee mooie basiskleuren.

Niet kopen als:
Als je het geld er niet voor wilt uitgeven, alhoewel de prijs-kwaliteit van de oogschaduws prima in orde is.

Zou ik het product opnieuw kopen?
De mascara koop ik denk ik niet meer opnieuw, aangezien ik het jammer vind dat het niet gewoon verwijderbaar is met een oogreiniger. Alhoewel het effect toch wel mooi was, dus misschien in een aanbieding toch wel.
De oogschaduw zou ik zeker nogmaals kopen in dezelfde kleur zodra deze op is. 

Geschreven door: Steffie

1 opmerking:

  1. Ben erg blij met deze review!
    Spijtig van de problemen met het afhalen vd mascara, maar ik ga hem denk ik alsnog kopen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...