Review: Biodermal Face Wash en Reinigingslotion

Ik was ontzettend benieuwd naar de face wash en reinigingslotion van Biodermal aangezien ze voor alle huidtypen geschikt zouden moeten zijn. Nu heb ik een heel wisselend huidtype, ik heb een vette en onzuivere t-zone, droge wangen, snel irritaties op mijn kin en langs mijn neus. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat een reinigingsproduct mijn gezichtsmake-up verwijdert. Niet alle reinigingsproducten voldoen daarom aan al mijn eisen. Voldoen deze producten aan bovenstaande eisen?


De verpakking van de Biodermal producten zien er altijd strak en overzichtelijk uit. Deze verpakking sprint niet uit een schap in een winkel, maar waarschijnlijk kiest Biodermal daar bewust voor. Dat is gelijk een reden waarom Biodermal niet echt bekend is onder jongeren, zelf heb ik jaren geweten dat het er was, maar ik heb nooit de neiging gehad om er een product van te kopen. Nu ik geen puber meer ben heb ik het idee dat het geschikter voor me is dan voorheen.

De face wash zit in een tube en de reinigingslotion zit in een fles, wat redelijk hygiënisch is. De face wash en de reinigingslotion kosten tussen de 10 en 12 euro, wat een paar euro meer is dan de gemiddelde drogisterij gezichtsreiniging maar daarentegen zijn de producten wel allemaal dermatologisch getest en zeepvrij. Dus dat is zeker een pluspunt voor gevoelige huidjes!
Wat belooft Biodermal over deze facewash?
"Een gezonde en krachtige huid begint bij een goede en milde reiniging. Op een schone huid worden de werkzame stoffen van crèmes beter opgenomen. Biodermal Face wash verwijdert mild make-up en andere onzuiverheden op intensieve wijze, zonder de huid uit te drogen. De huid voelt na gebruik schoon en fris aan. De Face wash is geschikt voor alle huidtypen."
Deze facewash is mij goed bevallen, je dient het op een vochtige huid te masseren en je merkt dat het een beetje schuimt. Het product is een soort mix tussen een melk en een gelreiniger, zo'n substantie heb ik nog niet eerder gezien bij een facewash. Het ruikt lekker en ja hoor, er zit inderdaad parfum in. Tevens zit er alcohol in dit product, dus mensen zijn die niet tegen alcohol of parfum kunnen zullen er verstandig aan doen dit product links te laten liggen. Het product is tot 24 maanden na eerste opening te bewaren, altijd handig om te weten.

Wat belooft Biodermal over deze reinigingslotion?

"Een gezonde en krachtige huid begint bij een goede en milde reiniging. Op een schone huid worden de werkzame stoffen van crèmes beter opgenomen. Biodermal Reinigingslotion is speciaal ontwikkeld om de huid te reinigen, verfrissen en verzachten. De Reinigingslotion is geschikt voor alle huidtypen."


Ik vind de facewash mild voor mijn huid, echter na gebruik voelt mijn huid wel een beetje trekkerig aan, maar zodra ik er gezichtscrème op heb gesmeerd is dit gevoel meteen verdwenen. Dat komt waarschijnlijk door de uitdrogende eigenschap van alcohol. Verder irriteert het mijn gezicht niet. Tevens verwijdert deze facewash mijn gezichtsmake-up en worden onzuiverheden op een milde wijze bestreden. 
De reinigingslotion vond ik heel apart in gebruik, normaal voel je het zeg maar een beetje tintelen op je huid als je weet wat ik bedoel, maar dit product voelt aan als water. Dat vond ik in het begin erg vreemd ("werkt het wel als ik het niet voel"), maar het is echt een stuk beter voor je huid! Dit omdat er in tegenstelling tot andere reinigingslotions geen alcohol in zit verwerkt. Het frist je huid op een milde wijze op. 
Mijn onzuiverheden zijn niet minder geworden, maar ook niet meer, mijn huid voelt gewoon meer gebalanceerd dan voorheen. Mijn irritaties en roodheden zijn vermindert. 

Maar zijn deze producten geschikt voor alle huidtypen? Ik denk van wel, ik heb echt een gevoelige/gecombineerde huid en als het bij mij gewoon zijn werk doet, dan heb ik er vertrouwen in dat ieder huidtype deze Biodermal producten aankan.

Als conclusie vind ik het twee fijne producten, het zorgt ervoor dat je huid in balans raakt. Wonderen moet je er niet bij verwachtten, heb jij een droog of vet huidtype, dan zou ik producten aanraden die jou probleem aanpakken (Biodermal heeft onder andere ook nog producten voor de gevoelige huid). Al met al geef ik dit product een 7, gewoon een fijn product, maar verricht geen wonderen. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik goed, aangezien je voor die enkele euro's meer, twee producten krijgt die geen agressieve ingrediënten bevatten in tegenstelling tot goedkopere merken.

Hebben jullie ervaringen met Biodermal producten?


Geschreven door: Steffie

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...