How to: Lipscrub maken

Vandaag geen review zo te zien. Ik heb deze week toetsweek en heb daarom weinig tijd om een review te schrijven omdat hier veel tijd in zit en ik de kwaliteit van mijn teksten enorm belangrijk vind. Vandaar dit leuke artikel over je eigen lipscrub maken! Het zijn mijn favoriete lipscrub recepten, ik heb er altijd een potje van in de badkamer staan en gebruik het nadat ik 's avonds mijn tanden heb gepoetst.

Lees verder voor mijn drie favoriete lipscrub recepten!

Iedereen kent ondertussen wel de tandenborstel methode om losse velletjes van je lippen af te scrubben. Er is ook een andere simpele (en lekkere) methode, namelijk het maken van een lipscrub. Neem met je vinger (of spateltje) een beetje lipscrub uit het potje en masseer de scrub ongeveer 10 seconden lang uit over je lippen. Daarna afspoelen met water, of aflikken ook. En vervolgens smeer je een verzorgende lippenbalsem op je lippen om het zachte effect langer te houden!

Basic Lipscrub
Je hebt nodig:
  • 1 eetlepel kristalsuiker
  • Kleine scheut olijf olie
  • 1 potje of bakje
  • Lepel

Maken:
Dit is waarschijnlijk het makkelijkste cosmetica recept die er is, maar hij is ‘o, zo lekker!’.
Doe 1 eetlepel kristalsuiker in een kommetje en giet er een beetje olijfolie bij. Roer de suiker en de olie goed door elkaar. Nog niet genoeg olie om al het suiker vochtig te maken? Giet er dan weer een beetje olijfolie bij, tot je ziet dat de suiker geheel klonterig is en in zijn geheel een beetje vochtig uitziet. Gebruik niet teveel olie, de suiker moet overheersend zijn en aan elkaar gekleefd.
Doe de suikerscrub vervolgens in het potje/ bakje waarin je het (voor maximaal 2 weken) wilt bewaren.

Citroensmaak Lipscrub
Je hebt nodig:
  • 1 eetlepel kristalsuiker
  • Kleine scheut zonnebloem olie
  • Paar druppels citroensap
  • 1 potje of bakje
  • Lepel

Maken:
Het maken van deze scrub gaat precies hetzelfde als bij de ‘Basic Lipscrub’.

Vanillesmaak Lipscrub
Je hebt nodig:
  • 1 eetlepel Kristalsuiker
  • Kleien scheut Jojoba olie (te koop bij o.a. De Tuinen of online)
  • Paar druppels vanille aroma (te koop in supermarkt)
  • 1 potje of bakje
  • Lepel

Maken:
Het maken van deze scrub gaat precies hetzelfde als bij de ‘Basic Lipscrub’.

Hopelijk kiezen jullie ook voor zachte lippen en maken jullie een van bovenstaande lipscrubs.
Hebben jullie zelf nog leuke DIY recepten? Plaats ze hieronder in de comments of mail ze naar redactie@depoederdoos.com

Geschreven door: steffie

3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...