Modemissers

Kun jij je nog een outfit van jezelf herinneren waarvan je denkt: ‘Waarom had ik dat in hemelsnaam aan getrokken?’ Vast wel toch? Ik in ieder geval wel. Een van de meerdere voorbeelden: zo’n 6 jaar geleden was het heel hip om beenwarmers over je maillot of broek te dragen. Niet alleen had ik ze, zoals je ze bij veel meiden zag, in het bruin en in het zwart, ook had ik ze in felle kleurtjes als groen en roze. En die droeg ik ook vrolijk, met als gevolg dat ik veel bekijks trok, maar dan niet in de positieve zin...

En ik heb er nog een. Een vriendin en ik vonden onszelf heel hip toen we op de mannenafdeling van  H&M lange sweaters kochten, die wij konden dragen als jurk. Legging en Uggs eronder en klaar waren we… Ach ja, creatief was het wel, deze ‘nonchalante’ look hadden we helemaal zelf bedacht.

Maar gelukkig ben ik dus niet de enige die wel eens een fatale modemisser maakt. Wat ik dus absoluut niet vind kunnen is een katoenen legging dragen als broek. Hoe charmant een jurkje erover staat, hoe lelijk het is als je er niks over hebt wat iets langer valt. Kijk maar naar deze foto’s…

          
Wat ook niet erg charmant is, is een broek in de verkeerde maat. Hiermee bedoel ik niet de leuke oversized boyfriend jeans, nee, een te kleine broek waardoor je dit krijgt…


Ook al is het misschien niet zo leuk om een maatje groter te pakken, ik zou het wel doen om bepaalde, niet zulke smakelijke effecten te voorkomen.

En wat ik altijd niet mooi heb gevonden is denim op denim. Natuurlijk heb ik weleens outfits gezien met veel denim die ik wel leuk vond zoals in de rechter foto in het voorbeeld, maar vaak passen de kleuren net niet goed bij elkaar of is het gewoon too much. Je ziet ook weleens vrouwen die een broek of spijkerrokje dragen met daarop een spijkerjasje. Dat bedoel ik met  niet zo mooi, eigenlijk vind ik zo’n combinatie gewoonweg fout.


Natuurlijk moet je vooral aantrekken waar je jezelf goed invoelt, maar deze missers zal ik wel vermijden. Hebben jullie nog een modeblunder of weet je ook zo’n typische modemisser?

Geschreven door: Charley

9 opmerkingen:

  1. Ik draag nog steeds beenwarmers over een legging haha... :P Maar ik vind dat juist wel leuk, als die beenwarmer net boven je laars uitkomt dan, met sneakers vind ik het niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die beenwarmers kan ik me ook nog wel herinneren, verschikkelijk! En dan natuurlijk met van die lelijke gympen ofzo eronder hahahaa. Leuke blog trouwens!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zon tijd gehad dat ik een net panty veel te leuk vond. Ik voelde me altijd heel sexy met zo'n ding aan. Maar een 14 jarige met een netpanty vind ik toch nu ook niet geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Renee
    Owja, de netpanty! Die droeg ik ook toen ik zo'n 14 jaar oud was! Maar die droeg ik niet onder een kort rokje hoor! Ik droeg het in een soort nette look vond ik. Maar please, laat dat ding nooit meer in de mode komen! Zit nieteens lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind dat zo lelijk eh als mensen een te kleine broek aanhebben, koop gewoon een passende!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had op de markt hele hoge sokken gekocht (kniesokken, maar omdat ik nog zo klein was kon ik ze helemaal optrekken tot aan de bovenkant van mijn been). Prima, het lijkt net een legging. Maar ik had het met allemaal streepjes gekocht (roze, oranje en licht blauw) en daaroverheen had ik een rood broekje gedaan. Ik kan het me nog zo goed herinneren omdat ik me er zo cool in voelde. HAHAHA FAIL!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Puck
    Die is erg! Dat was inderdaad hip, zo'n strepen kniekousen. Nu zie je wel weer wat meer kniekousen, maar ik hoop dat die strepen nooit terug komen! En alleen vrouwen met slanke benen kunnen ze dragen zonder een fashionfail te veroorzaken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh jah ik walg ook zo van die uitpuilende vetkwabben... Brrr!!! En wie draagt er in godsnaam leggings zonder iets erover? Dat is ondergoed! Net zoiets als geen broek maar wel onderbroek en sokken...

    Denim op denim maak ik me sinds begin dit jaar wel aan schuildig, maar dat is een grijze denim blouse (met een hemdje eronder) op een donkerblauwe spijkerbroek en dat ziet er totaal anders uit dan blauw op blauw! Veel mooier, al zeg ik het zelf ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spijkerjasjes op spijkerbroeken vind ik helemaal niets,.. Laatst zag ik een meisje met een te strakke legging aan,.. Ook geen kijk!! Ik heb een tijdlang een neon oranje vest gehad en ik voelde me zo hip maar eigenlijk zag het er gewoon niet uit,.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...