Stippling Brush

Momenteel gebruikt menig beauty goeroe de stippling brush bij het aanbrengen van hun foundation. De foundationkwast en de sponsmethode zijn verleden tijd, ongeveer een á twee jaar geleden werd de Kabuki brush er nog voor gebruikt en nu ook de stippling Brush of zelfs een flat top brush. 

Een stippling brush is een grote kwast met wat langere haren die plat afgesneden zijn. Het is een kwast die vrij nieuw is en daarom nog niet bij iedereen bekend is.



Door het aanbrengen van foundation met de stippling brush krijg je een natuurlijker resultaat dan met je vingers, een foundationkwast of sponsjes. Dat komt omdat je het niet op je huid smeert, maar je brengt het aan doormiddel van het zetten van stippeltjes. Dit doe je zo: pomp wat vloeibare foundation op de rug van je hand, dip de kwast plat en lichtjes in en vervolgens dep je de foundation met de kwast op je huid. Dus niet wrijven, maar deppen! Dit doe je totdat je oneffenheden weg zijn en de foundation helemaal uitgedept is over je gezicht.

Tevens kun je de stippling brush gebruiken om je poeder, blush, bronzer en highlighter mee aan te brengen (alleen niet door elkaar uiteraard). Zelfs heb  ik uitgetest of het ook mogelijk is om een creamy compact foundation en  om een mousse foundation ermee aan te brengen en dat is gewoon te doen.

Ik heb mijn stippling brush via eBay gekocht voor ongeveer zeven euro, maar vele webshops zoals beauty88 en bybeautygloss verkopen dergelijke kwasten ook. Zelf ben ik erg tevreden met deze methode, het geeft een natuurlijk effect en tevens de dekking die ik nodig heb. 

Geschreven door: Steffie

7 opmerkingen:

  1. Ik heb de 187 van MAC and loving it!

    xxx camilla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wil er ook nog een aanschaffen, lijkt mij zo handig zo een kwast :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er ook eentje en ben er echt heel erg blij mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb mijn stippling bruch vandaag binnen gekregen via bybeautygloss. morgen ga ik hem uitproberen, ben benieuwd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like it when people get together and share ideas.
    Great site, stick with it!
    Feel free to visit my site - black friday 2012 deals

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi there to all, how iѕ the whole thing, I thіnk everу one
    is getting more from this wеb page, anԁ your νiews
    аre nіcе in ѕupрort оf neω people.


    Feel free to surf to my web blоg click the next internet page

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Most people in the UK have experienced queuing up to buy an electric fan in the heat of the summer
    only to find that when the heat and humidity get especially fierce, the fans dont cut it.
    For example, paintings featuring food and dishes are usually hung in a kitchen,
    while paintings of books are hung in an office, library or
    study. Ovens are very powerful appliances that can be used in the home.


    My webpage quat dien

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...