Beauty tip van de week: droge handen

Vooral in de winter heb ik last van droge handen, maar ook als ik een uur met mijn handen in een sopje heb gezeten hebben mijn handen meer weg van schuurpapier dan van een babyhuidje. 

Te bedenken dat bij een ontmoeting je handen een belangrijke rol spelen, het is namelijk het eerste punt waar mensen naar kijken als ze je ontmoeten en dan nog niet te spreken over de hand die je moet geven om je voor te stellen. Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen wat je zou denken als iemand dan droge en ruwe handen heeft.


Daarom is het erg belangrijk om je handen goed te verzorgen en dat houdt alleen een handcrème op zijn tijd is tegen ruwe handjes niet meer genoeg. Verwen je handen daarom eenmaal per week op een scrubbehandeling. 

Je kunt speciale handenscrub kopen bij de drogist of je kunt zelf een eetlepel suiker met een eetlepel olijfolie mengen en dan je handen een minuut lang over elkaar wrijven alsof je handen aan het wassen bent. Vervolgens spoel je met een beetje lauw water de suikerdeeltjes van je handen af, maar een beetje achterblijvende olie kan absoluut geen kwaad. Dan je handen voorzien van handcrème om het af te maken, Hemp Hand Protector van The Body Shop is mijn favoriet bij droge handjes! Goodbye droge, ruwe handen; Hello zachte handen!

Geschreven door: Steffie

3 opmerkingen:

  1. Hmmm, heb deze ook maar heb het gevoel dat mijn handen er niet goed tegen kunnen, misschien zit er een ingrediënt die wat agressief is ofzo voor mijn handen :/ Zal op zoek moeten gaan naar een andere vrees ik :O Wel fijn dat ie werkt voor de meeste dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet echt zo vaak me handen insmeren da tik r gek van word > <

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede DIY tip! Altijd handig, al heb ik er zelf gelukkig niet zo'n last van.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...