Bioscooptip: Gooische Vrouwen

Gooische vrouwen de film werd een beetje bestempeld als de nederlandse Sex & the City en sommige recensies vermelden zelfs dat deze Gooische vrouwen de films van Sex & the City overtroffen zouden hebben. Na het horen van meerdere positieve reacties zowel uit de media als van mensen uit mijn omgeving was ik uiteraard ontzettend benieuwd naar deze film. 



Uiteraard ken ik Gooische vrouwen, alhoewel ik de serie nooit gevolgd heb, heb ik wel een aantal afleveringen gezien en heb ik dus wel enige voorkennis over de personages en dergelijke.

Ik heb manlief mee naar de bioscoop genomen, onder het mom van "wie betaald, die bepaalt". Op een zaal vol melige dames, zaten er zo'n tien mannen in totaal. Maar vonden wij beide deze film ook zo leuk als verwacht?  
Het verhaal
"In het Gooi verlopen de levens van de vier vriendinnen alles behalve soepel. Cheryl’s man, Martin, wordt weer behoorlijk afgeleid door ander vrouwelijk schoon. Claires dochter en dus ook haar kleinzoon vertrekken naar Burkina Faso voor drie jaar. Roelien is van slag omdat ze een bejaarde heeft geslagen en tot overmaat van ramp besluit Vlinder bij haar vader te gaan wonen, omdat ze haar moeder een slet vindt.
De dames zijn hard toe aan een vakantie om weer een beetje tot zichzelf te komen. Ze pakken hun koffers en vertrekken naar Frankrijk. Eenmaal daar realiseren ze zich hoe belangrijk vriendschap eigenlijk is."

Wat vind ik ervan?
Bij Sex & the City vonden de meesten de films  teleurstellend tegenover de serie, dat is bij Gooische vrouwen echter niet het geval. De film is een soort lange aflevering waarin veel dingen gebeuren met wel degelijk een verhaallijn erin. Tijdens deze film moet je wel lachen, er zit namelijk constant humor in de scenes. Tevens zijn er een aantal zielige scenes, waarin de vrouwen hun personages echt eer aan doen. 

Zelfs mijn vriend heeft deze film met een lach op zijn gezicht doorstaan en hij vond het ook een leuke film. Deze (Gooische) vrouwen film is hem achteraf reuze meegevallen!

Deze film is een echte aanrader als je van vrouwenfilms houdt met een nodige portie humor. Al met al geef ik deze film een 8,5 als cijfer!

Kijk hieronder voor de trailer.


Deze film draait momenteel in de meeste Nederlandse bioscopen.

Hebben jullie deze film al gezien? En wat vonden jullie ervan?


Geschreven door: Steffie

3 opmerkingen:

  1. Hihi ik heb hem ook gezien en hij was heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top, echt een feel good movie. Heerlijk om bij weg te dromen en wederom een 'tamelijk' hoog fashion gehalte;)

    Grtjs.

    Ver
    www.schoenen.nu

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...