Zelf nepnagels zetten

Vorige week had ik het er al over dat ik voor de feestdagen zelf nepnagels zou zetten. Nu ik het zelf onder de knie heb wil ik mijn ervaringen hiermee met jullie delen. Dus lees hieronder mijn how-to nepnagels zetten en ga zelf aan de slag!


Stap 1
Koop een setje basic nepnagels waarin meerdere maten zitten. Bij drogisterijen of parfumerieën zijn soms voor ongeveer 10 euro bakken verkrijgbaar met 100 nagels en een flesje lijm, echt een aanrader aangezien er veel maten inzitten en je meerdere malen nagels kunt zetten.

Stap 2
Ga de nagels passen, dus leg een brede nepnagel bijvoorbeeld op je duim, de nepnagel moet er niet over komen maar je eigen nagel moet er ook niet onderuit komen. Als dat beide niet het geval is leg je de nepnagels op een rijtje op tafel en ga je verder met passen totdat je voor alle vingers passende nepnagels hebt.

Stap 3
Voordat de nepnagels aangebracht worden, dien je je nagelriemen eerst terug te duwen met een bokkenpootje. Zo komen de nepnagels mooier op zijn plaats.

Stap 4
Nu ga je aan de slag met het aanbrengen van de nepnagels. Zorg wel dat je een flesje Aceton naast je hebt staan, om vastplakkende vingers snel te verhelpen. Breng de lijm aan op het gedeelte van de nepnagel waarmee de nepnagel je echte nagel raakt, en plaats de nagel vervolgens met evt behulp van een pincet aan op je echte nagel vanaf het nagelbed  en druk de nagels zo'n 5 seconden stevig aan. Ben niet te zuinig met de lijm, aangezien de nagel dan niet zolang zal blijven zitten, maar bij het gebruik van teveel lijm loop je het risico dat het aan je huid zal vastplakken. Doe bovenstaande per nagel apart, de lijm is namelijk in enkele seconden droog.

Stap 5
Als je alle nepnagels hebt aangebracht is het tijd om de nagels in de gewenste vorm te vijlen. Zelf vijl ik de nagels een stuk korter en plat met afgeronde hoeken.

Stap 6
Tot slot breng je een dubbele laag nagellak aan op de nepnagels in de gewenste kleur. En eventueel nog een topcoat voor wat extra glans.

Dat was het dan, als het goed is heb je nu perfecte nepnagels die wel zo'n 5 dagen zullen blijven zitten. Een laatste tip van mij; Vermijd zoveel mogelijk afwassen of lang in een bad met warm water met je handen, aangezien de nagels dan sneller loslaten heb ik al gemerkt.

Dragen jullie weleens nepnagels?
Geschreven door: Steffie


2 opmerkingen:

  1. Mooi! ik heb ze al eens gehad maar na een paar uur lag er al eentje af haha. Het is niks voor mij vrees ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helpt het bij hele korte afgebeten nagels ook?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...