www.cupcakerecepten.nl

Ik ben dol op cupcakes! Ze zien er zo feestelijk uit, het is eens iets anders dan een cake of een appeltaart die we al zo goed kennen en ze zijn momenteel ontzettend hip.
 

Met kerstmis besloot ik zelf cupcakes te gaan maken als kerst dessert, dus heb ik op internet gezocht naar een lekker recept. Vrijwel meteen kwam ik op de site www.cupcakerecepten.nl uit en daar stonden lekkere recepten op met een goede beschrijving erbij. Zeker een aanrader dus voor iedereen die eens cupcakes wil gaan maken dacht ik bij mijzelf. Dus vandaar dit artikeltje!

Het kerstrecept die ik heb gemaakt met kerstmis (mooie cupcake kerstboompjes) zal ik maar achterwege laten, vandaar dit lekker uitziende recept die ik de volgende keer wil gaan maken.

Snelle Yoghurt Aardbei Cupcakes:

Ingrediënten cupcakes ( minimaal 15 cupcakes):
- 180 gram bloem
- 2 theelepels bakpoeder
- snufje zout
- 125 gram suiker
- 200 ml aardbeien yoghurt
- 3 grote eieren, losjes geklopt
- 2 eetlepels melk
- 1 theelepel aardbei extract
- 1 a 2 druppels rode levensmiddelen vloeistof
- 100 ml zonnebloem olie

Verwarm de oven voor op 170 graden en zet de cupcake vormpjes alvast klaar.

Gebruik een muffin/cupcake bakblik om de papieren vormpjes in te zetten. Op deze manier blijven de cupcakes mooi in vorm tijdens het vullen en het bakken.


Doe de bloem, bakpoeder zout en suiker bij elkaar in een grote kom.

Voeg dan een voor een de eieren toe, dan de melk, olie en yoghurt. Mix alles goed door elkaar met de mixer. Voeg dan nog de extract en levensmiddelen vloeistof toe. Mix nogmaals goed door.


Vul de vormpjes tot 2/3 vol met het beslag. Op deze manier krijg je de mooiste cupcakes. Zet ze ongeveer 20-25 minuten in de oven ( verschilt per oven), en kijk na 20 minuten even of de cupcakes al gaar zijn. Prik met een houten prikker in een cupcake. Als er geen nat beslag aan de prikker blijft kleven dan zijn ze goed.

Laat de cupcakes even afkoelen op een rekje. Koud zijn ze heel lekker, maar als ze even op kamertemperatuur zijn gekomen  na het bakken zijn ze ook heerlijk! Je kan er voor het gemak een toefje slagroom op spuiten met wat roze sprinkels.


Geschreven door: Steffie


6 opmerkingen:

  1. Ze zijn goed luchtig :-) En het blijft grappig hoe zo'n oud product opeens zo helemaal hip kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkerrr! Ik heb nu zin in cupcakes, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yoghurt cupcakes, toen ik dat las dacht ik EUH?!

    Maar ze zien er best lekker uit! In ieder geval de moeite waar om eens te proberen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jij waarschijnlijk een erg leuk boek gaat vinden is Cupcakes From The Primrose Bakery. Wij hebben het thuis ook :)
    Waarschuwing: als je hem opzoekt op Amazon ga je hem geheid kopen! De kerstcupcakes met sinaasappel, kaneel en cranberry uit dat boek zijn echt onwijs lekker <3

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...