Beauty tip van de week: kwasten wassen

Minimaal één keer per week dien je de gebruikte make-up kwasten een wasbeurt te geven. Je kunt hier dure kwasten reinigingsproducten voor kopen, maar er zijn ook alternatieve methodes gebruiken. Mijn methode beschrijf ik hieronder.


Wat je nodig hebt is een mok, een flesje alcohol en babyshampoo. Alcohol kun je bij de drogist kopen voor ongeveer 3 euro per flesje en babyshampoo heb je voor ongeveer een Euro.

Doe een beetje shampoo in de mok, giet hier ongeveer een eetlepel alcohol bij en vul de mok tot halverwege met water. Hierin ga je de kwasten wassen, dit doe je door de haren een paar keer zachtjes tegen de bodem te drukken. Als je alle kwasten in de mok hebt gewassen ververs je de mok met nieuwe shampoo, alcohol en water en ga je de kwasten wederom wassen. Dit herhaal je tot het water na het wassen van de kwasten schoon is. Vervolgens knijp je het water uit de kwasten en leg je ze plat op een schone droge handdoek neer en laat je ze enkele uren drogen. 

Geschreven door: Steffie

7 opmerkingen:

  1. Lost de alcohol de lijm niet op, waardoor je haren gaan uitvallen? ;S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Claudia,
    Ik doe het altijd zo en ik heb daar geen last van. Anders ontsmet je de boel namelijk niet, dus alcohol is essentieel.

    Bij veel parfumeries spuiten ze pure alcohol op de kwasten, terwijl hierboven de alcohol verdund is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit moet je echt niet doen!

    ten eerste: Wat hierboven al staat alcohol lost de lijm op, bij parfumeries spuiten ze het op de haren en niet dat het in de metalen huls kan komen waar de haren zitten.

    ten Tweede: Als je je kwasten laat drogen met de haren omhoog dan loopt het water in de metalen huls, daar kan het niet goed drogen het gevolg is schimmel in je kwasten en dat is het laatste wat je wil met je dure mac kwasten

    dus wassen met een speciale kwasten reiniger, waarom zouden ze die anders maken, en drogen met de haren naar beneden, zelf doe ik dat meestal aan een waslijn met wasknijpers, het is even uitzoeken hoe je ze vast moet knijpen maar dat is de beste manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was ze eerlijk gezegt niet echt vaak, ik ben altijd bang dat ik ze hiermeee verpruts :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem,
    Ik heb ge-edit, liggend drogen kan ook ipv wasknijpers.
    Maar volgens mij zit in Brush cleansers ook gewoon alcohol hoor. Hoe gaan anders de bacteriën dood?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het nog niet echt bepaald geprobeerd maar ik denk aan de ene kant dat het wel zou kunnen werken en aan de andere kant ook weer niet. Ik denk ten eerste dat het wel zou werken, maar ik zelf doe het een in de maand en dat werkt ook, ligt er alleen wel aan hoeveel make-up je gebruikt, ik persoonlijk gebruik nou niet heel erg veel make-up dus eens in de maand is wel goed vind ik. oké, je pakt een beker of mok, je pakt je kwasten die je schoon wild gaan maken, en je doet er een beetje afwasmiddel bij. Je drukt zachtjes je kwast aan de onderkant van je beker of mok en je haalt de kwast eruit. Je streelt je haren van je kwast zachtjes, en je hangt ze dan met de haren naar beneden aan de waslijn, met een waskrijper, het is wel even uitvinden hoe je je kwast ophangt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heeeeeeeeey ik wil dit ff als proef doen of dit als reaktie is of dat dit als iets is waar andere mensen weer op kunnen regageren
    xxxxxx anno

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...