How to: Pedicure

Het wordt tijd om die hippe sandalen weer uit je kast te vissen, want ook de komende dagen staat er een lekker weertje voor de deur. Maar dan moeten je voeten uiteraard wel sandalenproof zijn. In dit artikel vertel ik jullie mijn pedicure ritueel voor zomerklare voeten. 

Weheartit


Voordat je aan de slag gaat met het verzorgen van je voeten neem je allereerst een lekker bad of alleen een voetenbad, om ervoor te zorgen dat je nagels en voeten zachter worden en zo kun je makkelijker te werk gaan. Nadat je voeten een tijdje gebadderd hebben is een goede scrubbehandeling nodig. Je voeten hebben maandenlang in winterlaarzen gebivakkeerd dus de huid heeft zich niet optimaal kunnen vernieuwen. Door te scrubben krijgen je voeten een betere doorbloeding en worden dode huidcellen verwijderd. Gebruik hiervoor een speciale voeten- of een handenscrub. Even afspoelen en afdrogen.

Vervolgens ga je het overtollig eelt van je voeten verwijderen, dit doe je door een puimsteen over de eeltplek te wrijven. De puimsteen vijlt dan zo gezegd het overtollige eelt weg. Er zijn tevens eeltschaven te koop om eelt weg te halen, maar dan haal je al snel teveel eelt weg, daarom is het  aan te raden om hiervoor een puimsteen of een dergelijk product voor te gebruiken. Overtollig eelt kun je herkennen als een gedeelte aan de onderkant van je voet (meestal de hiel), waar de huid erg hard is, dit gedeelte mag je met de puimsteen schaven. Als je teveel eelt weg zou halen dan komt het dikker terug en dat wil je uiteraard ook niet. Zelf heb ik maar weinig eelt, dus ik haal het liever niet of zo min mogelijk weg.

Dan pak je een nagelknipschaartje of een nagelknipper, hiermee knip je de nagels op lengte. Het is aan te raden om je nagels zo recht mogelijk bij te knippen, maar absoluut niet rond, aangezien je anders een grote kans hebt op ingegroeide teennagels.

Omdat de nagelriemen van teennagels stugger is dan die van je handnagels is het aan te raden om hiervoor een cuticle remover te gebruiken. Ik gebruik Trind cuticle remover. Dit is een gel die je op je nagelriemen aanbrengt, vijf minuten zijn werk laat doen en dan eraf wassen met zeep. Dit zorgt ervoor dat de dode huidcellen van je nagelriem opgelost worden en je nagelriemen zijn hierna weer soepeler. Gelijk daarna duw je de nagelriemen doormiddel van een bokkenpootje een beetje terug, dit ziet er niet alleen mooier uit, hierdoor kan je nagel tevens beter groeien. 

Je voeten en nagels kun je nu lekker verwennen door ze in te smeren met een voetencrème. Zelf gebruik ik geen voetencrème maar een lichaamscrème, het enige verschil is dat deze minder voedend is en minder snel opgenomen wordt. Dus het is maar net wat jij het fijnst vindt.

Vervolgens een basecoat opbrengen, laten drogen en vervolgens de kleur opbrengen die jij wilt. Ik heb momenteel een liefroze kleur op mijn teennagels, dit steekt mooi af bij al mijn zwarte sandalen en peeptoe's. Laat dit zo'n uur drogen, anders heb je een grote kans op beschadiging van je nagellak. 

Meestal blijft de nagellak op mijn voeten wel minstens twee weken goed zitten, en daarna is het weer tijd voor een nieuwe pedicure!

Wat is jou favoriete kleur nagellak op je teennagels?

Zie ook mijn artikel: How to Manicure

2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Sinds vorig jaar zomer geef ik mijn voeten ook eindelijk meer aandacht, toch wel zo fijn om verzorgde voeten en teennagels te hebben. Ik heb bijna altijd roze kleurtjes op mijn teennagels, maar wel dezelfde kleur als op de rest van de nagels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel! Ik ga dit binnenkort ook maar weer eens doen, is wel weer nodig na de lange winter hahaha.

    xoxo ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...