How to: Manicure

Je handen zijn je visitekaartje als je voor het eerst iemand met iemand kennismaakt. Het is een bewezen dat bij een eerste kennismaking mensen automatisch naar de handen kijken, daarom is het dus belangrijk dat je zowel je nagels als je handen goed verzorgt. 

Weheartit

Voorheen had ik bijna nooit droge handen, maar tegenwoordig raken mijn handen vaker een poets emmer of een afwas teil aan en hierdoor drogen je handen sneller uit. Mijn nagels zijn broos en breken snel, dus voor mij is een goede nagelverzorging ook erg belangrijk. Doormiddel van dit artikel zal ik jullie  mijn manicure ritueel uitleggen, over hoe ik mijn handen en nagels verzorg. 

Ik ga jullie in dit artikel de uitgebreide manicure laten zien, deze doe ik ongeveer eens in de twee weken. En een kleine manicure doe ik als ik mijn nagels ga lakken, dat is ongeveer om de drie dagen en dan sla ik een aantal stappen van dit artikel over.


Om te beginnen mijn handen, ik begin altijd met het scrubben van mijn handen. Je kunt hier een speciale handscrub voor gebruiken, zoals een handscrub van Herome of van Allessandro, maar een beetje suiker met olijfolie in een potje mengen is ook te gebruiken hiervoor. Doe eventuele ringen af, neem een beetje scrub in je handen en wrijf je handen enkele minutenlang door elkaar alsof je jouw handen aan het wassen bent. Na zo'n drie minuten zet je de kraan zachtjes aan en zorg je dat er lauw water uit komt, je spoelt nu alle korrels van je handen af. Vervolgens pak je een handdoek om je handen mee droog te deppen en masseer je het overgebleven olielaagje nog even in. De handenscrub staat helaas niet op de foto.

Na een goede scrub behandeling voelen je handen al heerlijk zacht, maar dit wil je uiteraard zo houden. Gebruik daarom een goede handcrème om je handen goed te verzorgen. Ik heb meerdere handcrèmes, maar onder andere de Hemp Hand Protector van The Body Shop is een echte aanrader. Zelf heb ik in iedere tas een handcrème gestopt en zo kan ik op ieder moment van de dag even mijn handen verzorgen.


Na je handen is het tijd voor je nagels en nagelriemen. Zorg voordat je hiermee aan de slag gaat altijd dat je nagels goed schoon zijn, gebruik nagellakremover zonder aceton om eventuele restjes nagellak te verwijderen.

Indien nodig, vijl je nagels in de goede vorm met een goede vijl. Het fijnste vind ik nog altijd de wegwerp vijlen, dus die met zand in plaats van een glas- of een diamantvijl.
Om je nagels goed te kunnen laten groeien is het van groot belang dat je nagelriemen goed verzorgd zijn. Een keer in de twee weken gebruik ik een cuticle remover gel. Ik gebruik Trind cuticle remover en dit is een gel die je op je nagelriemen aanbrengt, vijf minuten zijn werk laten doen en dan eraf wassen met zeep. Dat zorgt ervoor dat de dode huidcellen van je nagelriem opgelost worden en je nagelriemen zijn hierna weer soepel. Gelijk daarna duw je de nagelriemen doormiddel van een bokkenpootje een beetje terug, dit ziet er niet alleen mooier uit, hierdoor kan je nagel beter groeien.


Je nagels en nagelriemen kunnen nu wel wat extra verzorging gebruiken om er weer gezond uit te zien. Gebruik hiervoor een nagelolie en/of een nagelriemolie. Deze smeer je over zowel je nagels als over je nagelriemen en dit laat je zo lang mogelijk inwerken. Als ik een manicure doe, dan begin ik altijd alvast een avond tevoren met mijn nagelolie om mijn nagels een beetje bij te laten komen. Dan smeer ik het lekker dik op voordat ik ga slapen en de volgende dag zien mijn nagels er gelijk beter uit. Nagelolie of nagelriemolie kun je kopen bij elke drogist, zelfs de etos en kruidvat hebben ze in hun huismerk assortiment.


Nu is het tijd om je nagels te gaan lakken. Was van tevoren nog even goed je nagels schoon met zeep zodat de olie is verdwenen. 
Uiteraard begin je altijd met een basecoat, een basecoat beschermt je nagel tegen verkleuring en dient ervoor dat je nagellak die je hierna gaat aanbrengen langer blijft zitten zonder te chippen (chippen = scheuren of afbrokkelen van nagellak). Dit laat je een minuutje of twee drogen.

Vervolgens breng je jou favoriete kleur nagellak over je basecoat heen, in één of twee lagen. Laat dit drogen totdat het (bijna) helemaal droog is.


En daarna de topcoat, deze zorgt voor een mooie glans en net als de basecoat zorgt het voor een langer houdbaarheid van de nagellak. 

Het is belangrijk om in een goede base- en topcoat te investeren, omdat dit wel degelijk te merken is aan hoe lang een nagellak mooi op je nagel blijft zitten. Omdat ik van mezelf dus erg droge en broze nagels heb blijft een nagellak sowieso minder lang mooi zitten dan bij iemand met sterke nagels, ook daarom is het belangrijk om je nagels goed te verzorgen.



Hoe ziet jullie Manicure ritueel er uit?

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...