Review: Chanel Pêche Nacrée nagellak

Alweer een tijdje terug heb ik mijn eerste Chanel nagellak gekocht. Ik wilde een lekker zomers kleurtje nagellak hebben in mijn nagellak stash die bij elke outfit past. Mijn oog viel gelijk op nummer 515 Pêche Nacrée van Chanel. Een mooie perzikroze kleur met een mooie glans en lichte shimmers erin. Maar wat vind ik er nu van?


Chanel is een merk die bij parfumerieën verkrijgbaar is, voor een nagellak van Chanel betaal je rond de 20 euro. Voor een nagellak van 20 euro heb ik hogere verwachtingen dan nagellakken die goedkoper zijn. Ik verwacht dat deze nagellak langer blijft zitten zonder te chippen (chippen = afbrokken of scheuren van nagellak). 
 
De verpakking ziet er klassiek uit á la Chanel, met een mooie vierkante sierdop (er zit namelijk nog een kleine ronde ronde dop onder). Deze ronde dop zorgt ervoor dat je met gemak je nagellak kunt aanbrengen. De kleur van de nagellak ziet er lekker zomers uit, de nagellak is een dekkende nagellak. In het flesje zit 13 ml. nagellak, wat meer is dan de gemiddelde inhoud, maar minder dan bijvoorbeeld in een OPI nagellak flesje (15ml). 
 
 
 
Wat belooft het?
"Diep kleurend en hoogglanzend. Een echte nagelverzorging die de broosheid van de nagels respecteert. Sneldrogend en langhoudend. Een originele en exclusieve formule van CHANEL. LE VERNIS is ontwikkeld op basis van specifieke harssoorten. De bioceramiden, natuurlijke bestanddelen die de formule verrijken, zorgen voor een verstevigend effect. Een juiste dosering solventen zorgt voor een glanzende en beschermende laag."

Maar wat vind ik er nu van?
De nagellak is makkelijk aan te brengen, heeft een lekkere vloeibare textuur en is makkelijk over je nagel te verdelen. Je hebt wel twee laagjes nodig voor dat dekkend effect, na een laag is het namelijk nog transparant, maar na een tweede laag is de lak wel dekkend genoeg.

De nagellak vind ik niet echt sneldrogend te noemen, na één laagje is de lak inderdaad snel droog, maar na een tweede laagje duurt het toch iets langer voordat de lak echt droog is. Ik heb heel vaak dat ik na tien minuten ergens tegenaan stoot en dat mijn nagellak dan verpest is.

Ongeveer drie dagen lang blijft de nagellak mooi zitten zonder te chippen, met een goede topcoat is dit met één of twee dagen te verlengen maar langer echt niet. Wel jammer vind ik, want ik had wel verwacht dat de nagellak langer zou blijven dan goedkopere nagellakken zoals bijvoorbeeld OPI, maar dit is helaas niet zo.



Ik heb wel echt het idee dat mijn nagels steviger zijn na het gebruik van deze nagellak, dit effect is weer weg zodra ik mijn nagels weer schoon heb, maar de verharder is dus te merken. En over de finish ben ik ook erg tevreden, een mooie glanzende finish, waarover eigenlijk geen topcoat meer hoeft.

Als eindoordeel geef ik dit product een 7. Pluspunten zijn de mooie kleur en de mooie finish. Minpunten zijn het langhoudend effect en de hoge prijs. Ik raad het product niet aan mensen aan met een laag budget, want kwalitatief is deze lak niet beter dan lakjes van OPI, terwijl OPI maar 14 euro kost. Maar kun je het makkelijk betalen en heb je het ervoor over, dan is het opzich wel aan te raden omdat Chanel gewoon erg mooie en unieke kleuren in het assortiment heeft.

Heb jij al ervaring met nagellak van Chanel?


4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...