Update: jeukende huid

Een tijd geleden schreef ik dit artikel over mijn droge, jeukende huid. De jeuk was bijna ondraaglijk en daarom besloot ik om mijn eigen adviezen aan jullie eens op te volgen. Maar wat heeft bij mij geholpen?

Allereerst wil ik even zeggen dat ik sowieso geen agressieve of sterk geparfumeerde douchegel gebruik, ik gebruik de schuim mousse van Rituals en die bevalt me eigen al jarenlang prima. Agressieve douchegel kan je huid namelijk uitdrogen doordat het de beschermlaag op je huid wegspoelt.

Ik ben nadat ik het artikel schreef naar Etos gegaan en heb daar gevraagd wat ik ertegen kon doen. Een zeer vriendelijke verkoopmedewerkster raadde mij Dermolin bodymilk aan. Deze bodymilk is hyppoallergeen, vrij van parfum en conserveringsmiddelen, hydraterend en vochtregulerend. Ook wel geschikt voor de overgevoelige en allergische huid. Deze bodymilk zorgt voor de juiste vet/ vocht balans van je huid en trekt snel in. Voor bijna negen euro nam ik deze bodymilk mee, wel een beetje duur voor een bodymilk maar als dat mijn probleem zou oplossen dan heb ik dat er wel voor over.



Sindsdien heb ik deze bodymilk een week lang, elke dag een- of tweemaal gebruikt om mijn lichaam van top tot teen mee in te smeren. En daarna nog enkele keren alleen nadat ik mij gedoucht had (dat is één keer in de twee dagen).

Mijn huid is er echt ontzettend van opgeknapt, mijn huid is weer in balans en ik heb na de eerste week dat ik de bodymilk gebruikte geen jeukende huid meer gehad. Nu heb ik deze bodymilk al een maand niet meer gebruikt eigenlijk en ook nu heb ik geen jeuk meer na het douchen! Ik ben echt ontzettend blij natuurlijk want ik heb eindelijk een oplossing voor mijn jeukende en droge huid gevonden. Daarom dus ook deze tip van mij aan jullie!

Als jij negen euro te duur vind voor een hypoallergeen bodymilk kun je natuurlijk ook op zoek gaan naar een hypoallergeen bodymilk van een ander merk. Kruidvat heeft bijvoorbeeld eigen merk hypoallergeen huidproducten voor de helft. Maar zelf heb ik daar nog geen ervaring mee.

Hebben jullie ervaring met hypoallergeen huidproducten?

2 opmerkingen:

  1. Zwitsal douchegel, echt heerlijk spul! ik gebruik het voor mn hele lichaam, ook voor mn gezicht. Vroeger had ik wel wat puistjes, nu ik zwitsal douchegel gebruik helemaal niet meer! Mijn huid is erg zacht en het voelt na het douchen niet meer droog en trekkerig aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...