Verslaving


Sommigen zijn er gevoeliger voor dan anderen, dan heb ik het over verslavingen. Ik geloof dat iedereen wel een verslaving heeft, dat stemmetje in je hoofd die zegt dat je het moet hebben! En dan komt er ineens een ander stemmetje bij die zegt dat je jezelf in moet houden omdat dit niet is wat je zelf wilt. Maar meestal wint dat duiveltje op je schouder het toch van het engeltje en kun je de verleiding niet weerstaan.

Mijn verslaving? Dat zijn er welgeteld twee! Verslaving nummer één is het kopen van cosmetica en verslaving nummer twee is het gebruiken van cosmetica. Hoe verrassend klinkt dat als een beauty redactrice van deze weblog?!

Ik ben verslaafd aan cosmetica producten, dozen vol cosmetica producten heb ik de laatste jaren opgespaard, de meeste producten heb ik amper gebruikt. Erg zonde van het geld vind ik zelf, want nu is het allemaal niet meer te gebruiken doordat de houdbaarheid allang verstreken is. Het is mij tot op de dag van vandaag nog onduidelijk hoe ik in vredesnaam aan deze verslaving gekomen ben. Het begon allemaal zo’n vijftien jaar geleden (for the record: ik ben nu 22 jaar oud), toen vond ik de lippenstift van mijn moeder nogal interessant. Zó interessant dat ik het uit haar toilettas smokkelde om vervolgens onder mijn slaapkussen te verstoppen! Natuurlijk ontdekte mijn moeder dit al snel genoeg bij het verschonen van het beddengoed en benadrukte aan mij dat het niet de bedoeling was om make-up uit haar toilettas te halen. Toen had ik toch geen flauw benul van wat waarvoor bedoeld was. Een paar jaar later smokkelde ik diezelfde lippenstift opnieuw uit haar toilettas en heb ik hem een tijdje lang gebruikt als een blush op mijn wangen, dat terwijl ik dé eerste in mijn klas was die begon te experimenteren met make-up. Vanaf toen, ik was een jaar of 10/11, kwamen er crèmepjes, poedertjes en make-up. Vooral de beige oogschaduw natgemaakt op mijn ooglid aangebracht vond  ik toentertijd enorm hip. Nu denk ik daar wel anders over!

Nu ik jaren cosmetica kennis heb opgedaan, ben ik nog steeds weer nieuwe producten aan het uitproberen en ik koop ook vaak nieuwe producten. Cosmetica gebruiken is een hobby van me geworden, en ik moet zeggen dat het hebben van dit weblog niet echt bevorderend werkt tegen mijn verslaving.  Op mijn rechterschouder heb ik dat duiveltje zitten die me blijft zeggen dat mijn cosmetica stash nog lang niet groot genoeg is! En op mijn linkerschouder zit dat engeltje die met allerlei argumenten komt om géén cosmetica te kopen! Eerlijk gezegd denk ik dat ik deze verslaving voor altijd mee zal moeten dragen, maar daar heb ik helemaal géén problemen mee. Goed voor jezelf zorgen is een belangrijk element in je leven en met mijn cosmetica verslaving komt dat helemaal goed!

Wat zijn jullie verslavingen?

Geschreven door: Steffie

4 opmerkingen:

  1. Ik heb geen verslavingen, ik kan ook niet begrijpen dat iemand verslaafd aan iets kan zijn.
    Dit is natuurlijk een verslaving die niet echt kwaad kan, maar bvb drank, drugs of seksverslaving zijn een ramp om als partner mee om te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk stukje =) en mijn verslaving is eigenlijk nagellak. Ik was altijd heel trots om mijn beautycase te laten zien aan vriendinnen terwijl eigenlijk het enige waar ik iets mee doe de nagellak is. En dan gebruik ik echt niet alle 52 potjes.. Ik heb wel wat mooi producten zoal wat dingetjes van NYX ofzo maar voor de rest is het niet echt van kwaliteit. Oja, m'n nieuwe Sephora lipgloss en oogschaduw ben ik wel heel blij mee hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn verslaving: naast mooie make-up natuurlijk: CHOCOLADE! chocolade kan altijd! nu bijvoorbeeld, de chocolade pepernoten zijn echt super! een zak van 650 gram bij de kruitvat! die zijn het beste!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Elma
    Een chocolade verslaving, daar herken ik mijzelf ook wel in ja! Dat moet ik gewoon niet in huis halen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...