Carries dagboeken – Candace Bushnell

Ik ben zelf een ontzettende Sex and the city fan. Ik heb de serie gedeeltelijk op televisie gevolgd, maar werd pas een echte fan toen ik de dvd boxen ging sparen. Ik stortte me in het sprankelende leven van stijlicoon Carrie Bradshaw en haar vriendinnen en genoot van alle afleveringen en later ook van de bioscoopfilms. Maar wat niet iedereen weet is dat deze serie geïnspireerd is op een boekenreeks. En hoewel de serie al ten einde gelopen is, blijven er nog steeds af en toe boeken verschijnen. Het brein achter het verhaal van Carrie Bradshaw, de schrijfster Candace Bushnell, is het schrijven nog niet verleerd en in haar nieuwste boek neemt ze ons mee naar het verleden van Carrie Bradshaw. Want ondanks dat we al zoveel weten over de volwassen Carrie, weten we eigenlijk nog haast niets over hoe ze als tiener was.

Carrie heeft tijdens de zes verschenen seizoenen verschillende liefdes in haar leven gehad, maar haar liefde voor New York bleef altijd bestaan. Ondertussen zijn Carrie en New York niet meer bij elkaar weg te denken. Toch zijn Carrie en deze stad niet altijd een eenheid geweest. Dit boek neemt je mee terug naar Carrie in het plattelandsstadje Castlebury, waar ze aan het einde van de jaren zeventig als modebewuste tiener rond paradeerde. En natuurlijk had ze niet alleen fashion aan haar hoofd, maar ook haar eerste vriendjes, highschool drama’s en vervelende zusjes. Maar ze bleek ook anders te zijn dan haar plattelandsvrienden: Carrie droomde niet van de doorsnee dingen, zoals een toelating tot een goede universiteit, maar van een carrière als schrijfster in New York. Ze worstelde daarom nogal met zichzelf en met haar toekomst.   
Ik heb me wel eens afgevraagd hoe Carrie’s leven eruit zag vóor New York en zonder haar ‘’soulmates’’ Miranda, Samantha en Charlotte. Ik ben daarom erg nieuwsgierig naar dit boek en naar Carrie als tiener. Een aanrader voor Sex and the city fans!

Te koop bij o.a bol.com. Prijs: € 14,95

Geschreven door: Anne V.

1 opmerking:

  1. Nou ik ben echt die hard SATC fan echt heel erg! Ik heb alle seizoenen thuis de boxen en de films!
    Maar ik vond dit boek zo stom! Heel veel informatie komt gewoon niet overeen met de films! Ik denk juist dat dit boek alleen maar leuk is als je niets van SATC hebt gezien! Maar goed dat is mijn mening ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...