My Make-up Story

Ik kreeg deze leuke tag van Laura, en ik kon het niet laten om deze leuke vragen te beantwoorden aangezien ze te maken hebben  met Beauty!
Deze tag heet ‘My Make-up Story’ en is oorspronkelijk engels, maar ik doe hem in het Nederlands.




1. Hoe oud was je toen je met make-up begon?
Als klein meisje smokkelde ik de lipstick van mijn moeder al uit haar toilettas en verstopte ik het onder mijn kussen. Toen al vond ik make-up zeer interessant. Maar ik was 11 jaar toen ik oogschaduw ging gebruiken en in de brugklas en tweede klas heb ik eigenlijk met vanalles ge-experimenteerd. Low-budget merk ‘Collection 2000’ was toen als enigste merk binnen mijn budget en ik kocht er met name nagellakken.

2. Hoe ben je met make-up begonnen?
Ik las vroeger al tijdschriften zoals Tina en daarna Fancy, waarin ook make-up besproken werd, ik vond het steeds interessanter worden en uiteindelijk ben ik nagellak en oogschaduw gaan gebruiken in het begin, en daarna steeds meer.

3. Wat zijn enkele van je favoriete merken?
M.A.C, Catrice en Maybelline zijn toch wel mijn favoriete merken. Ook heb ik enkele cosmetica van Chanel, maar daar koop ik maar heel soms iets aangezien het allemaal erg duur is.

4.
What does make-up mean to you?
Ik kan niet meer zonder! Sinds mijn 16de heb ik een beetje littekentjes in mijn gezicht gekregen en dat heeft mij heel lang erg onzeker gemaakt. Sinds twee jaar heb ik het kunnen accepteren en werk ik het weg met make-up. Absoluut geen dikke lagen hoor! Ik ga het liefst voor een natuurlijke look met een lekker kleurtje blush en een leuke ooglook. Zonder make-up zou ik mij kwetsbaar voelen!

5. Als je maar 4 producten op je gezicht zou mogen dragen, welke zouden dat dan zijn?
Een foundation, ik gebruik al drie weken de ‘Mattifying Mouse make-up’ van Catrice en deze bevalt mij erg goed. Uiteraard mascara, wie kan er nu zonder mascara?! Dan wel eentje die ook opvallend is, dus veel volume geeft. Een perzikkleurige blush, 301 van MNY komt aardig in de buurt van een perfecte blush van mij. En een zachte lipstick, zoals nummer 55 van The Body shop, die geeft mijn lippen toch een roze kleur maar zeker niet overdreven.

6. Wat vind je het leukste aan make-up?
Ik vind het leuk dat je je sterke punten kunt laten uitspringen en je zwakkere punten kunt verbergen. En het is leuk om elke dag een andere look uit te proberen. Zo leer je ook wat je goed staat en wat je beter kunt laten. En ik word helemaal gelukkig met een nieuwe make-up aanwinst!

7. Wat vind je van drogisterij make-up versus duurdere merken?
Als je weet welke drogisterij make-up prima is (door reviews te lezen vooraf) dan is dit prima, maar meer dan helft vind ik maar van matige prijs-kwaliteit verhouding. Liever koop ik tegenwoordig van M.A.C, misschien wel drie keer zo duur, maar beter dat dan drie keer een miskoop begaan! Sommige parfumerie merken hebben me al een beetje teleurgesteld, maar over M.A.C. blijf ik tevreden.

8. Welke tip heb je voor beginnende make-up gebruikers?
Gebruik eyeliner en oogschaduw alleen als je ook mascara gebruikt, anders lijken je ogen nog steeds een beetje bloot vind ik.

9. Welke make-up trend heb je nooit begrepen?
Zo’n bruine lipliner ver over de liprand en dan met een lichte lipstick inkleuren, of zo’n oranje plamuurgezicht…. Ik snap gewoon niet wat er in hun hoofd omgaat om zo’n vreselijke blunder te begaan.

10. Wat vind je van de beauty community op Youtube?
Ik kijk eigenlijk alleen beauty filmpjes op Youtube als ik iets specifieks wil weten, zoals bepaalde how-to’s of reviews. Alleen de filmpjes van Beautygloss vind ik erg leuk en kijk ik wekelijks.

Geschreven door: Steffie

3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...