Stralen

Afgelopen week vroeg ik mij af, wat zorgt ervoor dat ik ga stralen? Een ding weet ik zeker, afgelopen week heb ik in ieder geval niet kunnen stralen, want toen zat ik tot mijn aan toe in de leerwerk, ik had namelijk twee tentamens, een mondeling tentamen en twee werkstukken die ingeleverd moesten worden dus ik heb me echt een week lang in mijn kamer achter mijn bureau schuilgehouden tot alles af was. En dat was gistermiddag om vier uur.


Toen ik dan gistermiddag om vier uur eindelijk klaar was met alles en op weg naar school ging met mijn afgeronde verslag kon ik toch wel een beetje stralen, ondanks de regen die op mij neerdaalde aangezien ik met mijn stomme kop mijn paraplu vergeten was mee te nemen.

Maar wanneer ga ik stralen? Dat is de vraag die na het lezen van het wekelijkse artikel “Straal maar!” op Eline’s blog (www.stralendmooi.com), in mijn hoofd blijft zwerven.

Na er eens goed over nagedacht te hebben ben ik eruit! Er zijn zelfs meerdere dingen die mij aan het stralen maken ben ik achter gekomen.

Mijn lieve vriend, waarmee ik al vier jaar een relatie heb, hij laat mij stralen. Bij hem voel ik mij gelukkig en als we samen leuke dingen doen dan ga ik stralen.

Ook de Efteling laat mij stralen, er leeft nog een kind in mij, en de Efteling is toch een soort van jeugdsentiment en dan komen er weer gedachten van vroeger als klein meisje lopend door het sprookjesbos naar boven. Ook daarvan ga ik stralen.

Als ik bovengemiddeld goede resultaten haal op school. Als voorbeeld noem ik even de statistieken toets van afgelopen jaar, in eerste instantie een 4 en in de herkansing een paar weken later gewoon een 9! Dan ben ik echt heel trots op mijzelf en dan ga ik ook stralen!

En zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden noemen.
Ach ja, nog eentje dan….

De leuke reacties op mijn site en het groeiende bezoekersaantal zorgen er ook voor dat ik ga stralen!

Nu genoeg over de dingen die mij laten stralen, maar nu wil ik ook weleens weten wat jullie laat stralen, dus straal maar even van je af in de comments!

Geschreven door: Steffie

1 opmerking:

  1. Goede cijfers, lekker eten, mijn vriendinnen, flirten, mijn kledingkast, make-up, shoppen en nog zoveel meer. Eigenlijk zijn het vaak kleine dingen die je kunnen laten stralen, maar omdat vaak de nadruk op de slechte dingen wordt gelegd, vallen die minder op. Ik denk dat als je gaat denken aan de dingen die je wel meezitten, dat je dan al meteen gaat stralen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...