Trend: Goud

En dan bedoel ik niet alleen gouden kettingen, armbanden of ringen. Nee complete gouden outfits!! Echt?? Ja, in de wintercollecties van 2010 is een van de meest opvallende kleuren goud. In de collecties van o.a. Jason Wu en Balmain droegen modellen jurken, jasjes en broeken waarvan het leek of ze rechtstreeks uit een goudbad kwamen. Leuk, apart en een echte eyecatcher! 
Goud is een kleur die heel veel luxe uitstraalt. Een simpele outfit kun je snel classy maken door hier en daar wat goud  toe te voegen. Maar toch moet je oppassen met goud. Het gevaar is namelijk dat een outfit al snel ‘fout’ of ‘ordinair’ kan overkomen.
Het gaat dus allemaal om het goed mixen en matchen van verschillende items en kleuren bij elkaar. Goud kan namelijk altijd goed gedragen worden met een effen kleur, zoals zwart, bruin en beige.
En als je het rustig wilt houden, kun je alleen sieraden of accessoires waar goud in verwerkt is dragen. Want teveel goud hoeft ook niet altijd mooi te zijn: less is more.

Veel designers zoals Dolce & Gabbana, Dries van Noten en Balmain vinden een goud jurkje een goede vervanger van de LBD. Nu maar eens kijken of de trend aanslaat… Opvallen doe je dan zeker wel!



Worden jullie enthousiast van deze goud trend?
Geschreven door: Floor
       


4 opmerkingen:

  1. voor de feestdagen vind ik het erg leuk, voor zomaar doordeweeks zou ik mij een beetje overdressed voelen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind een kleine gouden touch aan een outfit wel superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goud is niet zo mijn ding.. maar ik begin er toch langzaam aan te wennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm, helemaal goud vind ik niet zo mooi enzo, maar bijv. een goud topje doordeweeks kan best!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...