Beauty tip van de week: kopen via eBay

Persoonlijk houd ik van het rondsnuffelen op internet, elke beauty webshop op internet heb ik zo onderhand wel voorbij zien komen en ik bestel uiteraard daar waar het voordelig is voor mij. Het is dan belangrijk te weten wat je wilt. Onlangs heb ik een stippling brush via eBay gekocht en betaald via Paypal, maar hoe werkt dat nu eigenlijk?


Allereerst dien je jezelf te registreren op eBay, dit is een kwestie van je naam, adres,gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Een kind kan de was doen zeg maar.

Vervolgens moet je weten waarnaar je opzoek bent, er staan namelijk ontzettend veel producten op eBay aangeboden in allerlei verschillende prijsklasses. Zelf ben ik nog op zoek naar een 28 Neutral palette, dus dan type ik in het zoekveld "28 Neutral palette" in. Het beste kun je hier de engelstalige benaming voor je product intypen, aangezien je immers op zoek bent naar de voordeligste. Let er wel op dat je zoekt op laagste prijs inclusief verzendkosten, dan weergeeft eBay de voordeligste optie voor jou bovenaan (dit kun je rechts boven de gevonden opties aangeven). Er zijn allerlei opties die je erbij kunt aanvinken aan de linkerkant, zelf vink ik alleen de optie "wereldwijd" aan, zo vindt eBay namelijk ook de opties uit China en Japan die vaak erg goedkoop zijn.

Er zijn nu allerlei opties mogelijk, maar waar let je eigenlijk op tijdens het koop proces?  
  • Persoonlijk koop ik alleen producten met het "nu kopen" symbool, dat zijn advertenties zonder dat er geboden wordt en je weet dan gewoon dat dat de prijs is die je betaald.
  • In welke valuta staat het? Niet dat je denkt dat het product super goedkoop is en dat het uiteindelijk in Euro's duurder uitvalt dan je had verwacht.
  • Of de prijs inclusief verzendkosten de prijs is die je ervoor wilt betalen.
  • Heeft de verkoper veel positieve feedback gekregen? Hoe meer positieve feedback, hoe kleiner de kans dat er iets mis zal gaan. Uiteraard zal deze kans er altijd zijn via eBay of marktplaats, daar kun je vrij weinig aan doen.
  • Niet in een keer voor tientallen Euro's producten bestellen bij dezelfde verkoper, test eerst uit met een of twee artikelen te bestellen en als je hierover tevreden bent dan kun je een grotere order bestellen mocht je dat willen.
  • Betaal altijd met Paypal, dit is wellicht de veiligste manier van betalen voor het kopen via eBay, dus zorg dat je vooraf een Paypal account hebt aangemaakt aangezien het enkele dagen duurt voordat je er veilig gebruik van kunt maken.
  • Houd rekening met een lange verzend tijd, verkopers sturen de producten misschien wel binnen twee dagen op, maar als jou product vanuit China naar Nederland moet komen moet je rekening houden met twee tot drie weken bezorgtijd.
  • Lees ook goed de omschrijving van het product, je wilt immers geen gebruikt beauty product maar een brandnieuwe, dit om teleurstelling te voorkomen.
  • Nadat je het product gekocht hebt, dan heb je een koopovereenkomst met de verkoper gesloten. Jij bent verplicht om te betalen en de verkoper is verplicht om te leveren. Je moet er dus zeker van zijn dat je dit product wilt kopen, en vergeet ook niet om het vervolgens te betalen. Hierover krijg je een e-mail in je mailbox. Houd jij je hier niet aan? Dan kun je negatieve feedback verwachtten, maar ook andersom, mocht de verkoper niet leveren dan geef jij de verkoper negatieve feedback.
Hopelijk hebben jullie wat aan bovenstaande tips, de oogschaduw palettes zijn zeker een aanrader om via eBay te kopen aangezien je ze daar voor ongeveer de helft van de prijs kunt kopen vergeleken met de prijs die je ervoor betaald bij Nederlandse webshops. 

Durf jij het risico toch niet te lopen om via eBay te kopen? Dit kan ik mij goed voorstellen, dan kun je altijd nog bij Nederlandse webshops blijven bestellen. Je betaald wellicht meer, maar je hebt het product dan wel snel in huis, en je loopt maar weinig risico. Tevens scheelt dat een hoop tijd in zoeken.

Geschreven door: Steffie

6 opmerkingen:

  1. ohhh handig ik wil graag bestelen via ebay maar ik weet niet of het mag van mijn ouders

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig! Ik heb mijn 88 pallette via ebay gekocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk!! ik wil graag op ebay shoppen, moet alleen vragen een mijn ouders of het mag... alleen weet ik denk ik al wat het antwoord is :( maar als het wel mag wil ik 88 shimmer pallete kopen, en vamipre fangs... heeft niks met beauty te maken weet ik :P
    Maar heb je nog een aantal goede verkopers??
    die ik kan bekijken.


    XOXO Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Martjuh
    Zolang ze maar genoeg goede feedback hebben, meer dan 1000 positieve feedback? En ik zou bij een e-Bay shop bestellen. Laatst heb ik bij 3act*Beauty besteld. Erg goedkoop, komt vanuit Japan en had het ongeveer na een week. Ik heb de producten onbeschadigd binnengekregen. Het scheelt soms echt bijna de helft!

    Tsja, dat is het voordeel van op jezelf wonen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...