Review: Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Cream

Zoals vorige week beloofd een korte review over de Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Cream. 

Deze cuticle cream zit in een klein blikje, ongeveer zo groot als een blikje lippenbalsem. Het ziet er ook een beetje zo uit eerlijk gezegd (ik heb mijn vriend echt drie keer duidelijk moeten maken dat het gele potje niet voor lippen bestemd is, anders pakt hij het zo uit mijn tas om het vervolgens op zijn lippen te smeren), het is namelijk echt een harde substantie, waar je met je vinger vrij hard overheen moet wrijven om genoeg cuticle cream te pakken. 


Het potje kost bijna acht euro, wat ik vrij veel geld voor een cuticle cream vind. Maar als het goed werkt heb ik er geen problemen mee. Daar zullen we in deze review achter komen. Dit product is te koop bij Sephora en bij De Tuinen.

Zelf vind ik het potje er erg leuk uitzien en het is ook nog eens een handig formaat om mee te nemen in je tas en zo kun je op ieder gewenst moment van de dag deze cuticle cream gebruiken. Zodra je het potje openmaakt komt er een citroenlucht naar boven, dit vond ik in het begin wel wennen, maar het went snel en ik vindt het nu een heerlijke frisse en natuurlijke geur. Veel beter dan zo'n crèmelucht.

Burt's Bees adviseert om deze crème op je nagelriemen te masseren na het handen wassen en wanneer nodig. Door de citroen olie die erin verwerkt zit, ruiken je handen school en gaan ze er gezond en mooi uit zien. Maar zal het mijn nagels ook sterker maken? Daar zegt Burt's Bees dan weer niks over, terwijl ik dat zelf wel een belangrijk punt vind bij een cuticle cream.

Het product is handig in gebruik, je wrijft met je vinger over de substantie en wrijft dit vervolgens in op je nagelriem en nagel. Zoals hierboven al genoemd moet je vrij hard wrijven, maar zo pak je tenminste niet teveel van het product en verspil je het dus niet. Het is makkelijk en je bent snel klaar. Tevens trekt het product vrij snel in je nagelriemen en nagels, ongeveer een kwartier denk ik, maar dit zal per persoon wel verschillen. 

Ik gebruik deze crème elke dag een keer, aangezien ik het eigenlijk vergeet om het vaker te doen, maar ik merk inderdaad dat het een erg natuurlijk en verzorgend product is. Ik heb er eigenlijk vrij weinig op aan te merken. Na gebruik zijn mijn nagelriemen zacht en ruiken mijn handen fris en schoon. Misschien zelfs een tip voor nagelbijters, aangezien het vast niet lekker smaakt om je citroenvingers in je mond te steken na gebruik van deze crème. Zelfs heb ik het idee dat mijn nagels sterker zijn geworden, niet overdreven sterk maar ik merk toch wel verschil. En ze groeien! Ik weet niet of dit door de cuticle cream komt of door iets anders, maar mijn nagels zijn de laatste tijd best een stukje gegroeid heb ik gemerkt.

Al met al ben ik tevreden met dit product en ben ik bereid om deze opnieuw te kopen.

Reminder: Tot en met morgen kunnen jullie nog meedoen aan deze winactie, waarbij je deze cuticle cream van Burt's Bees kunt winnen.

Hebben jullie al ervaring met deze cuticle cream? En wat waren jullie bevindingen? 

Geschreven door: Steffie

4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...