Chanel lipstick experience

Onderstaand verhaal vertelt mijn teleurstellende gebeurtenis van gisteren.

Er was eens een meisje die woonde op een mooie locatie in hartje stad. Ze was gek op beauty en droomde al een hele tijd van het hebben van een mooie lipstick van Chanel. Want dat is toch het ultieme genot als je die kunt toevoegen aan je make-up stash. Al enkele maanden geleden kreeg ze voor haar verjaardag een ICI Paris cadeaucheque waarvan ze besloten had er een mooie Chanel lipstick van te gaan kopen. Maanden heeft ze gewacht en bedacht welke kleur ze zou gaan kiezen. Want Chanel heeft nogal wat kleuren in het schap staan. 


Na het inventariseren van de spring make-up had ze besloten voor een mooie roze lipstick te gaan, aangezien roze de nieuwe lipstickkleur van voorjaar 2011 gaat worden. Ze stapte met de cadeaucheque de ICI Paris winkel in en liep vastbesloten naar het Chanel schap toe. Minutenlang staarde ze naar de verschillende kleuren, ze pakte er enkele uit om de kleur goed te bekijken en stopte ze ook weer terug. Ik kon wel wat hulp gebruiken bij het vinden van de perfecte kleur, pas na zo’n kwartier voor het Chanel schap te hebben gestaan kwam er eindelijk een verkoopmedewerkster naar me toe om mij te helpen. Ik legde al mijn vertrouwen in haar handen voor het kiezen van de juiste kleur en lipstick. Ze swatchte een paar kleuren op de rug van haar hand zodat ik de verschillen in soort en kleur goed kon onderscheiden. Ik had enkele suggesties en vroeg of zij misschien nog een paar suggesties had waarvan zij dacht dat die bij mij zouden passen en aan mijn wens “roze” zouden voldoen.

Ze durfde eigenlijk niet te vragen of ze de kleur op haar lippen mocht proberen om te kijken bij haar persoonlijk past. Dus besloot de gok te wagen en de suggestie van de verkoopmedewerkster te wagen, een roze kleur die een beetje naar het peachy toe gaat. Helemaal trots kon ze haar allereerste Chanel lipstick afrekenen en toen ze thuis kwam nam ze allerlei foto’s van deze prachtig ogende lipstick. Daarna deed ze de lipstick op haar lippen en was het trotse gevoel op slag verdwenen. Wat een afgrijselijke kleur! De kleur was gewoon bijna oranje, geen roze te bekennen! Het toen zo’n mooie kleur lijkende lipstick, kan nu wellicht regelrecht de prullenbak in aangezien make-up er niet geruild mag worden…

Misselijkheid kwam bij haar op, was dit nu het moment waarnaar ze maandenlang over gedroomd had? Simpelweg verpest door verkeerd advies.

Dus, wat kunnen wij uit deze les leren?
- Niet iedereen staan alle kleuren, dus probeer kleuren altijd uit
- Loop met gestifte lippen naar buiten toe, dan pas zie je hoe de kleur in daglicht is
- Dat lampen in winkels erg misleidend zijn

Geschreven door: Steffie

11 opmerkingen:

  1. Toen ik mijn Chanel Blush wou kopen vroeg ze ook niet of ze hem moest aanbrengen dat heb ik ook zelf moeten vragen -.-'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah Steffie!! Wat vervelend meis.
    Hij ziet er wel erg mooi uit, op de foto, maar dat zegt dus niks!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. BALEN! Jeetje, echt super vervelend voor je. Het is inderdaad aan te raden echt naar buiten te lopen met een spiegel om in daglicht te checken of het je staat. Niet meer verlegen zijn, en gewoon vragen of de kleur op je lippen getest mag worden. Dit mag natuurlijk gewoon, want daar zijn die verkoopsters voor, om je te helpen en te adviseren.
    Misschien dat iemand de lipstick met je wilt ruilen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer! Ik vind sowieso de mensen bij de Ici Paris nooit fijn. Als ik daar sta als 17 jarige, dan kijken ze me allemaal raar aan. Alsof ik daar niet thuis hoor zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een teleurstelling! Ik zou zeker terug gaan, al is het maar om je teleurstelling uit te spreken. En ik hoop dat je snel je droomkleur kunt vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is echt niet leuk!!! Ik zou terug gaan naar de winkel en het bespreekbaar maken,..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Balen zeg, zo'n miskoop! Helemaal als het zo duur is!

    Mijn tip: loop even naar een Chanel verkooppunt zoals in de Bijenkorf in Amsterdam. Daar zijn ze echt heel professioneel en heel behulpzaam. Dat is althans mijn ervaring tot nu toe! :)

    Bij de ICI Paris XL vind ik de verkoopsters eigenlijk nooit echt behulpzaam en vriendelijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...