Tweedehandse boeken

Sommige boeken zijn het waard om te kopen, maar sommige zijn niet meer nieuw verkrijgbaar en worden ook niet meer gedrukt. Tweedehands bestellen kan de oplossing zijn.

Bij Bol worden tweedehands boeken aangeboden. Lezers wiens boeken in de kast aan het verstoffen zijn, zetten ze te koop. Zo kun je voor meestal 50% tot 25% korting krijgen als je een tweedehandse versie van een boek koopt. Let wel, er komt een kleine twee euro bij per boek (!) servicekosten voor tweedehands boeken. Sommige verkopers liegen over de kwaliteit, dus weeg het goede tegen het kwaad op.

Daarnaast zijn sommige boeken niet meer nieuw te verkrijgen, de laatste druk was vijf jaar geleden bijvoorbeeld en er is weinig animo voor een nieuwe druk. Nu kun je deze ook op Bol –of natuurlijk een ander online verkooppunt- bestellen. Je moet wel het geluk hebben dat iemand precies jouw droom boek te koop aanbiedt, anders heb je nog steeds weinig aan zo’n boekenwinkel.

Ikzelf –als boekenfreak- bestel regelmatig (tweedehands) boeken via internet en mijn ervaring is zeer positief. Soms krijg ik de boeken netjes in een doos, anders in een bubbelenveloppe. Leuk is dat er soms met hand mijn naam en adres op staat, geeft een lekker authentiek gevoel.

Daarnaast struin ik ook regelmatig De Slegte af. De winkel heeft een tweedehands afdeling, waar ik met zeer veel regelmaat de winkel weer uitloop met een tas vol boeken. Meestal kijk ik willekeurig bij de romans, maar het is zeker een aanrader om met een lijstje te zoeken. Er staat namelijk een hele verzameling.

Natuurlijk kun je het boek wat je eeuwig zoekt en niet meer nieuw verkrijgbaar is ook niet kopen. Lekker gemakkelijk.

Geschreven door: Zora

4 opmerkingen:

  1. Weet je wat jij eens moet doen? Naar Engeland op vakantie en dan in een plaats als Salisbury of Canterbury ofzow lekker alle charity shops en tweedehands boekwinkels induiken! Doe ik ook altijd met mijn zusje, daar heb je echt boeken voor 2 of 3 pond :P Heb op die manier een aantal klassiekers op de kop getikt: Alice in Wonderland, 3 Musketeers, Frankenstein... Ook de memoires van Marcus Aurelius Antoninus (volgens mij dezelfde Marcus Aurelius als die in Gladiatior wordt bedoeld) en een boek van meer dan 100 jaar oud over het bouwen van pianofortes. <3
    Tweedehands boekwinkels: kleine hemeltjes op aarde <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is een heerlijk tweedehands boekenwinkeltje bij ons in de buurt. Echt zo'n mooie, oude nostalgische. Met volgepropte boekenkasten en rekken. Ik hoop er ooit er wat tijd voor uit te kunnen trekken om daar een langverloren diamand te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...