Review: Blistex Lip Relief Cream

Ken je dit: normaal gesproken geen enkele problemen met velletjes aan je lippen of droge lippen? Nou, ik normaal gesproken ook niet maar ongeveer een maand geleden had ik ineens een vervelend schraal plekje op mijn lippen die met normale lipbalsem (denk aan vaseline) niet weg te krijgen was. Telkens als ik weer een laagje Vaseline aan had gebracht was het er een kwartier later alweer af naar mijn idee, zo droog waren mijn lippen. Ik werd gek van het smeren en besloot naar de drogist te rennen om een of andere S.O.S. balm te halen. Zo ben ik bij de Lip Relief Cream van Blistex terecht gekomen. Lees verder voor mijn bevindingen over deze kleine tube.


Blistex Lip Relief Cream kun je kopen bij de drogist voor ongeveer € 3,30, wat ik zeker niet goedkoop vind voor een lippenbalsem met slechts 6 mililiter inhoud. Het tubetje is daarom ook vrij klein, ongeveer net zo groot als een lipbalsem in stickvorm.

Deze lipbalsem heeft een sterke mint geur, zoals tandpasta of een kauwgum, dat verraste mij toen ik deze crème voor het eerst heb gebruikt. De crème is wit van kleur en je hebt maar een klein beetje nodig voor beide lippen. Je kunt de crème aanbrengen met de applicator, maar ik gebruik mijn vingers ervoor aangezien ik de crème dan gelijkmatiger over mijn lippen kan verdelen. Maar niet alleen de mint geur is verrassend, ook de werking van deze crème op mijn lippen. Je lippen gaan namelijk licht tintelen door de mint extracten die in deze crème zitten, door de mint krijg je tevens een fris en schoon gevoel alsof je net je tanden heb gepoetst (je zou het bijna vergeten te doen door deze crème). Deze lipbalsem is wit en laat daardoor ook een lichte witte schijn achter, daarom is het belangrijk om niet teveel crème te gebruiken en dit goed over de lippen te verdelen.



Wat deze crème voor mijn lippen doet? Mijn droge en schrale lippen waren in twee dagen voor de zon verdwenen (ik heb meerdere malen per dag deze crème op mijn lippen aangebracht) en sindsdien gebruik ik het nog steeds tweemaal per dag, 's ochtends en 's avonds, en mijn lippen zien er verzorgd uit en voelen zacht aan. 

Ik raad deze creme eigenlijk aan iedereen aan die op zoek is naar een goede lippenbalsem, maar met name voor meiden (en jongens)  die last hebben van schrale of droge lippen. Als je al verzorgde lippen hebt is € 3,30 per tube misschien een beetje veel geld (er zijn namelijk genoeg goedkopere alternatieven om je lippen te verzorgen), maar als je deze extra verzorging nodig hebt dan is dat het geld dubbel en dwars waard. Voor mij heeft het in ieder geval gewerkt en ik ben nog steeds een trouwe fan!

Wat is jullie favoriete lipbalsem?

3 opmerkingen:

  1. Blistex is echt een van mijn favoriete lipproducten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blistex heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar als ik dit lees lijkt het me echt een super fijn product.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij heb ik deze in het verleden al eens geprobeerd, maar denk dat ik hem binnenkort gewoon nog eens ga proberen. Ik heb namelijk echt probleem lippen. Ik heb zo vaak last van droge lippen en velletjes, om van te balen! Ik wil ook wel eens een leuke lipstick dragen zonder rekening te hoeven houden met mijn droge lippen.
    Ik ben nog steeds op zoek naar het wondermiddeltje hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...