Tips voor een goed gevulde kledingkast

Heb jij ook zo vaak het gevoel dat je helemaal niks hebt om aan te trekken? Of misschien koop je wel heel veel kleding, maar weet je aan het eind van de maand niet meer waaraan je jouw geld hebt uitgegeven? Hier heeft vast ieder meisje dat van shoppen houdt last van. Maar ik heb wel een aantal tips om deze vervelende situaties te beperken!

Pax kast IKEA

1.
Investeer in basisitems. Dit zijn onder andere een zwarte blazer, een stevig wit tshirt, een goede (skinny) jeans, zwarte ballerina’s, leren laarzen en een rokje wat je met verschillende items kunt dragen. Ook kun je denken aan een leren handtas en een wollen vest. Zorg dat de basisitems van goede kwaliteit zijn zodat je er lang mee kunt doen. Dat betekent niet meteen dat deze heel duur moeten zijn, bij H&M en Zara kun je ook basics vinden die van goede kwaliteit zijn. Je zult zien dat het fijn is om terug te kunnen vallen op goede basics, je hebt er altijd wat aan.

2.
Koop alleen dingen die je écht leuk vind. Ja, leuk zijn ook grappige shirtjes die je voor een klein prijsje kunt kopen, maar koop ze alleen als je er echt weg van bent. Zelf heb ik een jaar geleden mijn kast opgeruimd en moest heel veel van die ‘wel grappige jurkjes en shirtjes’ wegdoen omdat ik ze nooit droeg, ik vond ze immers niet leuk genoeg.

3.
Koop geen kledingstukken waar je niks in je kast hebt hangen wat er bij past.

4.
Houdt je favoriete webshops goed in de gaten, vaak zijn er speciale aanbiedingen en is er meer sale dan je in de winkels vind. Een tip is de onlineshop van H&M, daar heb je ook een Sale-afdeling waar je erg veel kunt vinden voor weinig. Neem hierbij wel tip 1 en 2 in acht! Want let op: in een uitverkoop kun je ook ineens heel veel inslaan omdat het zo goedkoop is, terwijl je toch niet gaat dragen… 
 
5.
Probeer je eigen stijl te creëren als je die nog niet hebt. Dan ben je namelijk minder geneigd dingen te kopen die eigenlijk niet bij je passen. Je kunt inspiratie voor je stijl natuurlijk opdoen in tijdschriften, op blogs en websites als style.com. Knip plaatjes uit en maak een inspiratieboek, dit is niet alleen handig maar ook erg leuk om te doen.

6.
Ga met iemand shoppen die jou een eerlijk advies kan geven over wat je aanpast, zonder je te beledigen. Sommige meiden zijn sneller geneigd meer kleding te kopen als ze met een vriendin gaan shoppen die alles wat je aanpast mooi vind staan, om vervolgens er thuis achter te komen dat de kleding toch niet zo geweldig staat. Laat jezelf niet iemand anders haar smaak opdringen, ook al bedoelt diegene het nog zo goed. Alleen shoppen is misschien niet zo gezellig, maar zo ga je wel op je eigen smaak en gevoel af tijdens het shoppen.

Items als voorbeeld: leren tas Asos, vest en jeans Miss Selfridge, shirt Coggles.com, blazer H&M, rok Scotch & Soda, suède overknees Asos (alles onder de 100 euro)


Succes!
Geschreven door: Charley

6 opmerkingen:

  1. Dat alleen shoppen in een hele goede tip. Ik doe dat heel graag, omdat je dan tenminste echt kijkt naar wat mooi is, en niet omdat een ander het leuk lijkt. Vriendinnen zeggen altijd "oooo wat leuk!" terwijl het toch echt duidelijk is dat het er niet uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tips! En die kast wil ik ook, haha! Wat een goede indeling :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tips! Ik hou van goedkoop shoppen zodat ik veel heb:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga ook bijna altijd alleen shoppen, zo wordt je in ieder geval niet beïnvloed door de mening en smaak van anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stuk voor stuk handige tips! Alleen koop ik meer als ik alleen ga shoppen dan als er iemand anders bij is. Als er iemand bij is durf ik niks kopen omdat ik denk dat ze het belachelijk gaan vinden ofzo

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...