Mijn 5 favoriete foundations


Ja dat lees je goed, ik heb 5 favoriete foundations! Iedere foundation heeft andere eigenschappen, sommigen zijn fijn in de winter en andere zijn fijn in de zomer. Lees verder over wat ik van iedere foundation vind.



Van links naar rechts: Hello Flawless poederfoundation van Benefit, Weightless vloeibare foundation van MaxFactor, Vitalumiere Aqua vloeibare foundation van Chanel, Nude vloeibare foundation van Dior en Photo Finish vloeibare foundation van Catrice.

Zoals jullie zien, liggen de prijzen van de foundations ver uit elkaar. Ik investeer graag in een goede foundation, maar dat betekend niet meteen dat goedkopere foundations slechter zijn.

Hello Flawless (Benefit)
Dit is een poederfoundation, te koop bij Sephora voor iets meer € 30. Het product zit in een plastic doosje, aan de binnenkant zit een spiegel en er zit een kwastje en sponsje bij. Het sponsje is bedoeld voor wat meer dekking, en de kwast voor een lichte dekking. Het sponsje gebruik ik weleens, maar de kwast is echt tien keer niks, daar gebruik ik mijn eigen Kabuki kwast voor. Ik heb deze foundation gekocht vlak voor de zomer, aangezien vloeibare foundations met warm weer van je gezicht afglijden blijft een poederfoundation toch beter zitten en geeft het een natuurlijker effect. De dekking is goed als ik deze foundation aanbreng met een Kabuki Kwast, ik gebruik wel concealer eronder om onzuiverheden te camoufleren. Deze foundation blijft lang zitten, is gemakkelijk bij te werken, geeft een natuurlijk effect en is ideaal voor de zomer. Een echte aanrader tijdens zomerse temperaturen! Oja, deze poederfoundation verstopt mijn poriën ook niet, zoals de meeste andere foundations dat wel doen.

Weigthless foundation (Max Factor)
Deze foundation kost tussen de € 10 en € 15 euro en is te koop bij de drogist. Het is een foundation die een natuurlijke dekking geeft, zonder dat je merkt dat je het op hebt. Met een stippling of kabuki kwast is deze foundation goed en natuurlijk aan te brengen en het blijft bijna de hele dag zitten. Het is gewoon een goede foundation voor de prijs die je betaald.

Vitalumiere Aqua (Chanel)
Dit is mijn all-time favoriete foundation, voor in de zomer of in de winter, het kan allemaal. Deze foundation kost € 35 ongeveer en is te koop bij een parfumerie. Deze foundation kan mijn huid erg goed verdragen, het verstopt mijn poriën dan ook niet. Je merkt gewoon niet dat je foundation ophebt, maar onzuiverheden zijn vrij goed gedekt, zeker met behulp van een beetje concealer. Het geeft een supermooie en natuurlijke uitstraling als ik deze foundation op heb. Deze foundation was mij het geld dubbel en dwars waard! Ik heb deze foundation in de lichtste kleur, maar ik gebruik het in de zomer door 50/50 op te doen met Catrice Photo Finish die vrij donker is.

Nude (Dior)
Ook weer zo'n fijne foundation is Nude van Dior. Kost ook rond de € 35 en is te koop bij een parfumerie. Net als de foundation van Chanel is deze foundation helemaal top. Over deze foundation kan ik hetzelfde zeggen als de Chanel foundation, het enige verschil vind ik dat deze foundation iets minder plakt. Deze foundation zie je absoluut niet zitten. 

Photo Finish (Catrice)
Als het aan mij ligt is deze foundation echt een budget topper, het zit in een hygiënische verpakking, geeft een goede dekking en blijft lang zitten. Het nadeel is dat er weinig kleuren verkrijgbaar zijn, de lichtste kleur is prima bij mij rond de zomer, maar rond de winter is hij veel te donker! Ook is het aanbrengen van deze foundation niet erg makkelijk omdat het een dikkere foundation is, gebruik daarom een stippling of kabuki kwast voor een natuurlijk effect. Het enige nadeel van deze foundation is dat het wel een beetje mijn poriën verstopt, daarom meng ik deze foundation meestal met mijn Chanel foundation.

Wat zijn jullie favoriete foundations?
 

2 opmerkingen:

  1. MOoi foundations, lijken me ook erg fijn werken:D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dit artikel komt echt als geroepen! Ik zit al zolang te denken om de Dior foundation aan te schaffen, maar zo te lezen is dit wel een goede! Het enige wat ik mij afvraag is hoe hij is voor de vette huid. Ik heb nog een proefje liggen van hello Flawless, die ga ik ook zeker nog testen (: Heel fijn artikel :D

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...