Onbegrijpelijke modetrends

Je hebt van die trends die echt iedereen massaal gaan dragen is. Denk bijvoorbeeld aan de jumpsuit of overknee-laarzen.  Meestal worden deze items eerst gedragen door een paar modefreaks met een vooruitziende blik. Ze trekken veel bekijks met hun outfit. Wat zij dragen wordt als apart en raar bestempeld. En ongeveer 3 maanden later heeft echt iedereen dit zo aparte item aan.


Zo gaat het meestal met modetrends. Ik herinner me dus de skinnyjeans, die ‘wortelbroek’ genoemd werd vanwege de smalle pijpen, toen hij 4 jaar geleden upcoming was. In mijn klas vond iedereen ze verschrikkelijk, maar een vriendin zei: ‘Ik denk echt dat jij zo’n persoon bent dat als een hele lelijke broek in de mode is, jij die gaat dragen’. Heftig ontkende ik dat, tot dat ik op de Yes or No-afdeling een perfecte skinny trof. Precies de goede lengte en mooi aansluitend. Natuurlijk ging ik meteen overstag en kreeg de vriendin gelijk. Maar met mij droeg ineens iedereen zo’n skinnyjeans. En een tijdje later die vriendin ook. En is de skinnyjeans nu uit het modebeeld weg te denken? En wat dacht je van de leren legging? 2 jaar geleden dacht ik echt niet dat ik die ooit zou aantrekken, maar daar is verandering in gekomen. Wat een gewaagd kledingstuk vond ik dat, tot dat je er half Nederland mee zag lopen. 

Wat ik nou echt een verschrikkelijke trend vond was de harembroek. Vreselijk, zo’n ‘drollenvanger’. Welke zelfrespecterende vrouw doet nou zo iets aan? Maar je raad het al, een tijdje later hing die ook in mijn kast. En in de kast van menig modemeisje.

Een recente trend waar ik eerst ook niet zo’n fan van was, is de wedge. De schoen met een huge sleehak. Lomp vond ik ze maar, en onvrouwelijk. Tot dat ik ze zag bij vele bloggende modemeisjes. Eigenlijk kon deze schoen heel leuk en girly staan. Je kon ze ook in de winter aan, door de ‘dichte’ versies met veters. En wat ik ook een voordeel vond is dat ze een stuk comfortabeler lopen dan de stilettohak. 


En nog meer over schoenen, een trend die ook leek te ontstaan tegelijkertijd met de wedge was: ‘the ugly shoe’. Ik weet het even niet anders te verwoorden. Maar dankzij Alexander McQueen die onder andere de ‘lobster claw (kreeftenpoot)’-schoen creëerde, was deze trend geboren. De meest kolossale, aparte en feetkilling schoenen zijn anno nu hét mode-item. Lady Gaga is natuurlijk fanatiek aanhangster van deze trend en met haar vele anderen. Dit is nou echt de enige trend die ik nooit zou dragen. Maar hoe onbegrijpelijk ook, bij Kim Kardashian vind ik de kreeftenpoot schoenen van United Nude toch wel iets hebben.


Eigenlijk best raar hoe dat gaat. Eerst bepaalde items verschrikkelijk vinden om er daarna ieder modeminnend meisje in te zien lopen, inclusief jezelf. Waarom eigenlijk? Waarom doen we het onszelf aan te verschijnen in harembroeken en pijnlijke schoenen? Ik heb daar nou niet zo 1,2,3 een antwoord op. Jij kent vast ook wel een item of trend waarvan je eerst dacht: ‘Dat trek ik echt nóóit aan!’, om een tijdje later toch van dit voornemen af te zien, toch? Vertel het me!

Geschreven door: Charley

6 opmerkingen:

  1. Het idee "Dat trek ik NOOIT aan" en dat je het later toch doet, bewijst enig meeloop gedrag.
    Als je iets écht lelijk vindt, dan vind je het lelijk en later ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die schoenen zijn zo vreselijk haha.
    Zelf volg ik eigenlijk helemaal niet de mode.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha wat een leuk artikel! zo denk ik ook bij sommige trends, vooral die met twee hakken! on-be-grijp-e-lijk gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, zo herkenbaar! Ik had vond de harembroek eerst lelijk, maar nu vind ik hem echt leuk! Maar clogs blijf ik verschrikkelijk vinden en daar zal nooit wat aan veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :O die schoenen..
    Daar kan ik dus echt niet op lopen, dus ik hoef ook niet bang te zijn dat ik ze mooi ga vinden en er wel mee ga lopen ;P
    Echt een leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...