Review: Demak’up Cotton Science lijn

Zo’n 100 beauty bloggers hebben een press-kit van Demak’up mogen ontvangen om hun producten uit te testen. Een mogelijkheid voor mij om de producten eens onder de aandacht te brengen op De Poederdoos.

De postbode bezorgde mij een doos waarin vier verpakkingen wattenschijfjes te vinden waren, twee pakjes met reinigingsdoekjes en een potje met oogmake-up reinigingspads. Ik heb de producten nu een tijdje getest en heb mijn oordeel klaar om met jullie te delen!


Volgens Demak’up gebruikt 75 procent van de vrouwen minimaal één keer per week make-up en 41 procent van de vrouwen gebruikt iedere dag make-up. En dat percentage ligt bij jullie, als lezers van een beautyblog, nog veel hoger.

Allereerst iets over de eigenschappen van de Cotton Science lijn van Demak’up, in de producten zijn namelijk de positieve extracten en effecten van de katoenplant verwerkt. De katoenextracten hebben namelijk niet alleen  vochtinbrengende, verzachtende en voedende eigenschappen, maar ook werken ze ontstekingsremmend, kalmerend, helend en bevatten ze antioxidanten. En dit goeds komt allemaal uit de katoenzaden van de katoenplant. Ik heb nooit geweten dat er zoveel goeds komt uit een katoenplant, maar bij deze dus. Demak’up gebruikt alleen kwaliteitskatoen dat niet pluist.

De Cotton Science lijn van Demak’up bestaat uit de volgende producten, die ik dus stuk voor stuk heb getest voor jullie:
- Fresh en Tonic reinigingsdoekjes
- Milk en Cotton reinigingsdoekjes
- Oogmake-up reinigingspads
- Duo+ wattenschijfjes groot
- Duo+ wattenschijfjes klein
- Sensitive Silk wattenschijfjes groot
- Sensitive Silk wattenschijfjes klein

De reinigingsdoekjes, deze zijn er in twee soorten. De Fresh en Tonic reinigingsdoekjes zijn vochtig, ze reinigen, verwijderen make-up en ze verfrissen je gezicht tegelijkertijd. De doekjes voelen heel zacht en comfortabel aan en drogen je huid niet uit. Je kunt er zelfs redelijk goed je oogmake-up mee weghalen als je dit voorzichtig doet. De Milk en Cotton reinigingsdoekjes zijn geschikter voor een gevoelige huid of als je houdt van een zachte reiniging. De doekjes bevatten reinigingsmelk, ze reinigen, verwijderen make-up en ze laten een zacht laagje op je gezicht achter. Deze doekjes voelen nog zachter dan de Fresh en Tonic reinigingsdoekjes, ze voelen comfortabel en ze zijn mild. De doekjes doen allebei evengoed hun werk, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar de Fresh en Tonic reinigingsdoekjes aangezien ik hou van een fris en schoon gevoel na het reinigen van mijn gezicht. Ik vind deze reinigingsdoekjes de beste doekjes die ik tot nu toe heb uitgeprobeerd (en dat terwijl ik al vele merken geprobeerd heb), deze zijn het zachts en comfortabel van allemaal, reinigen goed en zijn niet agressief. Bij de meeste andere doekjes mis ik toch de zachtheid en voelen ze toch een beetje als een scrub aan op mijn dunne huidje.


Dan de oogmake-up reinigingspads. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit eerder oogmake-up reinigingspads heb gebruikt, hier gebruik ik altijd een remover en een wattenschijfje voor. Dus hier heb ik alleen dat als vergelijkingsmateriaal. De oogmake-up reinigingspads uit de Cotton Science lijn maken niet alleen je ogen vrij van (zelfs waterproof) oogmake-up, ze schijnen tevens te werken tegen wallen en donkere kringen onder je ogen. Nu heb ik geen last van wallen, maar wel last van donkere kringen onder mijn ogen. Maar ik zie de kringen nog niet verdwijnen of verminderen, dit heeft uiteraard met meer factoren te maken zoals voldoende slaap en je eetgewoonte. De pads zijn vochtig/nat, zacht en zijn dikker dan de meeste andere oogmake-up reinigingspads. Ik heb slechts één pad nodig voor beide ogen, maar dan zijn ze uiteindelijk wel pikzwart als ik klaar ben aan beide kanten. Als het potje wat ik heb gekregen op is, ga ik ze zeker weer opnieuw kopen, want ik vind ze ideaal voor het slapengaan (meestal ben ik te lui om mijn oogmake-up er goed af te halen, heel slecht ik weet het).


De wattenschijfjes van Demake’up zijn er in twee soorten en dan kun je ook nog kiezen tussen grote en kleine wattenschijfjes. De Duo+ wattenschijfjes bevatten een honingraatstructuur welke handig is voor het schoonmaken van je gezicht aangezien vuiligheid aan deze ribbels blijft hangen. De andere kant van het wattenschijfje bevat geen ribbels. De sensitive Silk wattenschijfjes zijn zacht en hebben niet echt een structuur, deze wattenschijfjes zijn met name geschikt voor een gevoeliger huidje. Voor diegene die nog geen ervaring hebben met grote wattenschijfjes; waar je normaal gesproken twee of drie kleine wattenschijfjes gebruikt, kun je  een grote voor in plaats gebruiken. Ik zelf vind deze fijn voor het reinigen van mijn oogmake-up of voor het schoonmaken van mijn nagels. De wattenschijfjes pluizen inderdaad niet en ze zijn zacht voor je huidje. Of ze ook echt beter schoonmaken dan goedkopere wattenschijfjes dat betwijfel ik, maar ze zijn in ieder geval wel heel erg fijn!



Ik vind alle producten uit de Cotton Science lijn van Demak’up goed, er is geen enkel product waar ik iets negatiefs over te zeggen heb. Alle producten zijn mild, zacht en fijn voor je huidje en ze reinigen je gezicht gewoon heel erg goed. De Fresh en Tonic reinigingsdoekjes en oogmake-up reinigingspads ga ik zeker vaker gebruiken en opnieuw kopen, dat zijn mijn nieuwe favorieten.

Wat is jullie ervaring met bovenstaande producten?

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...